Настоящи и бивши шампиони от Италия – Ducati, Moto Morini и Moto Guzzi на Moto Expo 2024

Най-големият производител, с най-големия пазар на двуколесни и на мотоциклети в Европа, безспорно е Италия. Там мотоциклетите – от скутерите до големите машини са издигнати в култ. Нещо повече – те са начин на живот, произведения на изкуството, средство за спорт…

Всички италиански марки са неразривно свързани с мотоспорта още от началото на миналия век, та досега. Достатъчно показателно е, че няма италианска марка без титла в някоя от мотоциклетните дисциплини. Достатъчно е да погледнем и дългия списък от италиански световни шампиони на писта, мотокрос или ендуро.

На предстоящото българско мотоциклетно изложение Moto Expo 2024, ще има няколко италиански марки. От тях Ducati в момента са кралете на пистите в MotoGP и WorldSBK (Супербайк). Предишна слава имат и Moto Morini – най-новата марка на българския пазар, както и Moto Guzzi. Извън пътя – ендуро и мотокрос, сред водещите е Beta.

Машини от споменатите италианци ще видим по време на предстоящото изложение Moto Expo 2024! То ще се състои от 20 до 23 април 2024 г. в зала “Арена София” /бивша “Арена Армеец”/. Организира се от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП), съвместно с утвърдения си дългогодишен партньор “Експо Тим” ООД.

Машините от Борго Панигале – Ducati определено са на върха на спортната слава в момента. Достатъчно е да споменем двукратните шампиони – пилотите Франческсо Баная и Алваро Баутиста, които на борда на Ducati обраха всички титли при пилотите, тимовете и производителите в MotoGP и WorldSBK. От тази година марката започва активност и в мотокроса…

Безспорно един от най-добрите машини ще видим и в София на щанда на официалния вносител – Овърдрайв АД с площ 198 кв. м. Премиерите са три – уникалният бутиков Ducati Diavel for Bentley,  Multistrada GT и Hyper Mono.

Diavel for Bentley е лимитиран мотоциклет, който отбелязва най-доброто от двете емблематични марки. Проектът свързва Ducati и Bentley с визия за производителност, майсторство и ексклузивност. Резултатът е удивителен синтез от технология, стил и производителност. Върху усъвършенстваната техническа база на високоефективния и удобен Diavel V4, Ducati е интегрирал много характерни за стила елементи на Bentley Batur – модел в лимитирана серия, ръчно изработен от Bentley. Ducati Diavel for Bentley  ще бъде в номерирана серия, ограничена до 500+50 екземпляра. 50-те са запазени за клиенти на Bentley.

Multistrada GT или Grand Tour е страхотен мотоциклет, създаден за пътешественици. Машината има много предимства. Полуактивното окачване Skyhook на Ducati например е при Multistrada от 10 години и представянето му е свръхестествено. Свързана с IMU и режимите на каране, системата използва обратна връзка, за да регулира автоматично и незабавно амортисьорите по време на езда. Така Grand Tour просто се плъзга по дупките и изравнява неравностите. Двигателят е V4 под 90 градуса, 4 клапана на цилиндър, обем 1158 куб. см с мощност 170 к.с. при 10 500 об./мин и въртящ момент 125 Нм при 8750 об./мин.

Третата премиера Ducati Hypermotard 698 Mono от 2024 г. е първият едноцилиндров супермотор на Ducati. Той е оборудван с новия двигател Superquadro Mono и осигурява 77,5 к.с. при 9750  об./мин. Въртящият момент е  63 Нм при 8000 об/мин. Стандартният електронен пакет включва нова настройка Slide-by-Brake, която е специално разработена, за да управлява поддържането му на пистата. Двигателят е Superquadro Mono, едноцилиндров, 4 клапана на цилиндър, Desmodromic, с 2 балансиращи вала и течно охлаждане. Обемът му е 659 куб. см, а диаметърът и ходът са 116 x 62,4 мм.

На щанда на Ducati ще видим и целия арсенал от машини,  с които вносителят разполага. Това са DesertX, Hypermotard 950 RVE, Monster, XDiavel, Diavel V4, Streetfighter V2, Streetfighter V4, Panigale V4S, версиите на Multistrada – Granturismo, Pikes Peak, Rally и V2. Ще видим и спортния Supersport S.

Ducat Scrambler ще видим в три модификации: Full Throttle, Icon 2G и Nightshift.

На щанда на Овърдрайв АД ще присъстват и „калните“ или офроуд мотоциклети Beta. Те са за ендуро, мотокрос или за офроуд приключения. Това са Beta 300 Racing, 300 Xtrainer, 200 Xtrainer, Enduro 300 RR, 390 RR 4T, 350 RR 4T и специализираната машина за триал – Trial Evo 300 2T Factory,  който участва в световния шампионат.

От началото на тази година, Астреко Моторс ЕООД са официални представители италианските мотоциклети Мoto Morini. Това е най-новата мотоциклетна марка на българския пазар. Компанията e италиански производител на мотоциклети със 77-годишна традиция и много постижения в мотоциклетния спорт. Основана е през 1937 г. в Болоня от Алфонсо Морини. През януари 1938 г. стартира производството на триколки с 350, 500 и 600-кубикови двигатели. После идват и мотоциклетите.

Бомбардировките от Втората световна война разрушават фабриката на Алфонсо Морини и той започва всичко отначало. В машините с 2-тактов 125-кубиков двигател той съзира идеалното превозно средство за следвоенния период. През пролетта на 1946 г. се появява мотоциклет Moto Morini, вдъхновен от германската легенда DKW RT. Първият туристически модел е допълнен и от спортна версия с увеличена от 4,5 до 5,7 к.с. мощност и максимална скорост от 75 км/ч на 80 км/ч.

Марката се впуска в мотоциклетните спортове със 125-кубиковия си модел. Не закъсняват и първите победи. Умберто Масети започва брилянтната си кариера именно с този малък мотоциклет. Още през 1948 г. печели редица състезания. Спортната версия е с 4 предавки вместо три и с увеличена между 8 и 9 к.с. максимална мощност. Скоростта е около 120 км/ч. Появата на нов мотоциклет с верижно задвижване за Гран при и с мощност 12 к.с. при 10 000 об/мин., носи първата победа в Гран при на Moto Morin през 1951 г. в Монца с Емилио Мендони. После идват и други успехи и титли.

През 1965 г. Moto Morini успешно превзема американския пазар. Десет години по-късно Corsaro е допълнен от 125-кубиков двигател по магическата формула 3 1⁄2. Това е изключително съвременен 4-тактов силов агрегат с електронно запалване, съчетан с 6-степенна трансмисия. Макс. мощност е 13,75 к.с. при 9000 об/мин. Ползва същите спирачни дискове като легендарния модел 3 1⁄2 и постига скорост от 125 км/ч. В края на 70-те на ход е 500-кубиковата серия на марката.

През 2005 г. Златният орел (емблемата) на  Moto Morini се възражда.  Появяват се новите Corsaro 1200 (140 к.с.) и 9 1/2 (948 куб. см, 117 к.с.). През 2013 г. Moto Morini става собственост на Сандро Капотости и Руджеромасимо Джаноцели, а заводът се мести в Триволцио. От октомври 2018 г. италианският производител е част от Zhongneng Vehicle Group, която прави значителни инвестиции в разработването и усъвършенстването на нови модели и разширяването на гамата. През същата година се подготвя и мотоциклетът 650cc X-CAPE.

Днес в гамата на марката присъстват три модела, а се очакват още два до края на годината. Ще ги видим на  щанда на Астреко Моторс  с площ 100 кв. м. Това са забавният и атрактивен приключенски мотоциклет X-CAPE с двигател  L2, 4-тактов, обем 649 куб. см, мощност 60 к.с. при 8250 об/мин. и въртящ  54 Нм при  7000 об./мин.

Другите две машини са „голия“  спортен SEIEMMEZZO STR и от елегантния „скрамблер“ SEIEMMEZZO SCR. Те са с еднакви  двигатели:  2-цилиндрови, редови, 4-тактови, 649 куб. см, мощност 61 к.с и въртящ момент от 54 Нм. Очаква се и новата „къстъм“ машина CALIBRO.

Moto Guzzi е част от мегагрупировката и най-голям производител на мотоциклети в Европа – Piaggio Group. Представител на групировката, в който влизат още Piaggio, Aprilia и Vespa са Италия Моторс с един от най-големите щандове – 292, 5 кв. м.

Безспорно звездата на шанда ще бъде един специален гост от Мандело дел Ларио – централата на Moto Guzzi. Става дума за новия приключенски турър Stelvio. Мотоциклетът на Moto Guzzi е с уникален стил и най-съвременна технология.

Предлага пет режима на каране, включително офроуд режим. Благодарение на своите джанти със спици (19″ отпред и 17″ отзад) и гуми, този мотоциклет винаги е готов за леко управление извън пътя. Дизайнът му поставя силен акцент върху безопасността и комфорта, като отговаря на изискванията на пътуването. Аеродинамиката е прецизно и фино настроена в аеродинамичен тунел, за да предложи оптимална защита на въздуха. По-този начин обогатява изживяването при каране и осигурява комфорт както за водача, така и за пътника.

Моделът Stelvio се предлага с най-модерно оборудване, което отговаря на стилния му вид. Има разширени функции като ABS при завиване и контрол на сцеплението, заедно с Full LED светлини, круиз контрол, 5″ пълноцветен дисплей и пет персонализирани режима на каране. Stelvio е оборудван и със системата за безопасно каране от PFF, иновативна система за подпомагане на шофирането, която използва 4D Imaging Radar технология.

Солидното, компактно и мощно, наследството на Moto Guzzi може да се види във всеки детайл. От неговия емблематичен V-Twin двигател „Compact Block“ до уникалното му едностранно подвижно рамо и неговия отличителен DRL с форма на орел, всеки елемент е проектиран да създаде новото Stelvio.

В зала “Арена София” освен по-голяма и леснодостъпна изложбена площ, за посетителите има БЕЗПЛАТЕН паркинг с над 800 места. За всички дошли на изложението ще има като винаги и допълнителни забавления. Това са “Глобуса на смъртта“, демонстрации и стънт шоу, Food truck zone, Relax zonе.

Ето и програмата за 20-21 април 2024

12:00 Стънт шоу

13:00 Глобус на смъртта

14:00 Стънт шоу

15:00 Глобус на смъртта

16:00 Стънт шоу

При дъжд организаторите си запазват правото за промяна в програмата!

Работно време на Moto Expo 2024 :
20-22 април 2024 от 10.00 до 19.30 часа,
23 април 2024 от 10.00 до 14 часа.