Моделна фамилия ID. продължава да расте с новият ID.5 – първото електрическо SUV купе на Volkswagen

Следваща нова стъпка по „пътя към нулата“ (“Way to ZERO”). Новият ID.5 е нещо много повече от поредното попълнение в успешната моделна фамилия ID – новият електрически модел на Volkswagen пренася електрификацията в гамата от нови модели на марката на ново стъпало и в нов пазарен сегмент. Елегантното, изразително електрическо SUV купе е оборудвано с новата версия 3.0 на софтуера на ID., която включва подобрени характеристики при зареждане, система за гласово управление и редица други функции. Благодарение на използването на данни и системи за асистенция на водача от последно поколение, Volkswagen прави и следващата си стъпка към автоматизираното движение.

Елегантен и динамичен дизайн, превъзходна аеродинамика и продължителен автономен пробег. Новият ID.5 и спортният ID.5 GTX с със система за двойно предаване с два електродвигателя са новите топмодели за дълги пътешествия в състава на моделната фамилия ID. Подобно на всички останали ID. модели, първото електрическо SUV купе на Volkswagen използва технологичната основа на модулната платформа за модели с електрическо задвижване (MEB) на Volkswagen.

Новото поколение 3.0 на софтуера на свой ред позволява безжични ОТА (over-the-air) актуализации, както и активиране на допълнителни функции. Така ID.5 ще бъде с напълно актуален софтуерен статут много дълго време. Иновативните асистиращи системи като Travel Assist, която използва роеви данни, от своя страна позволяват още по-спокойно пътуване с отчитане на ситуацията по маршрута в перспектива. Допълнително предлаганата нова система Park Assist Plus с функция за запаметяване е в състояние да осигури индивидуален процес на паркиране при желание от страна на водача.

Новото електрическо SUV купе на Volkswagen с дължина от 4599 мм (ID.5 GTX – 4582 мм) ще отбележи своята пазарна премиера през 2022 г. с три варианта по отношение на задвижването. ID.5 ще използва тягов електродвигател на задния мост, а системата за двойно предаване при ID.5 GTX използва по един електромотор на предния и задния мост .

При всички варианти на задвижването на новия ID.5 се използва акумулаторна батерия с голям капацитет, осигуряваща продължителен автономен пробег. Ниският коефициент на въздушно съпротивление от 0,26 (0,27 при ID.5 GTX) повишава енергийната ефективност и спомага за допълнително увеличаване на внушителния автономен пробег на новия модел. Това качество се допълва и от спойлера, вграден в широко отварящия се, аеродинамично оформен заден капак. Охладителните отвори в предната част на автомобила използват електрически щори, които се отварят само при необходимост и оптимизират допълнително обтекаемостта на каросерията.

Новото електрическо SUV купе на Volkswagen демонстрира своя изразителен характер и уникалност от всяка гледна точка. Типичната LED технология на светлините с напречни светлинни ленти отпред (опция) и отзад категорично идентифицира ID.5 като член на ID. фамилията от модели. Множество елементи, сред които впечатляващата броня, лакираните панели на вратите и новият силует на покривната линия отличават електрическото SUV купе от носителя на титлата „Световен автомобил на годината” ID.4. Изразителният дизайн в стил спортно купе има ярко разпознаваем характер. Големият  отвор за въздух и включените в стандартното оборудване матрична система на LED светлините IQ.Light с интелигентни дълги светлини и триизмерно оформление на задните LED светлини придават на ID.5 GTX още по-динамично излъчване. Vehicle Dynamics Manager свързва в обща мрежа системите за управление на задвижването и ходовата част, а допълнително предлаганото адаптивно окачване DCC гарантира оптимална динамика на пътя. ID.5 и ID.5 GTX предлагат два режима на шофиране – нормален D и с повишена степен на рекуперация B.

Новият външен дизайн на каросерията и новата концепция на интериора в стил луксозен салон подчертават иновативната сила на Volkswagen и моделната фамилия ID. Въпреки формите, наподобяващи спортно купе, ID.5 има само с 12 мм по-малко пространство в областта на главите на пътниците на задните седалки в сравнение с Volkswagen ID.4. Дългото междуосие от 2766 милиметра от друга страна дава възможност за постигане на обеми във вътрешното пространство, сравними с тези на SUV моделите от по-високите класове. Обемът на багажното отделение е 549 литра, а материалите и изпълнението на интериора са с първокласно качество. Тапицериите на седалките варират в зависимост от версията на изпълнение на интериора, като допълнително предлаганите седалки Top Sports се отличават с перфорирани ID емблеми в горната част на облегалките.

Свръхмодерното цифрово арматурно табло демонстрира изцяло нова ергономична концепция за управление на функциите. Блокът контролни прибори пред водача и мултимедийната система с висока разделителна способност осигуряват поразителна с яснотата си визуализация на функциите, а иновативният head-up дисплей с разширена реалност (опция) в непосредственото зрително поле на водача предоставя допълнителна информация. Новата версия 3.0 на ID. софтуера  включва различни оптимизации и нововъведения, сред които и гласово управление с естествени фрази („Hallo ID“.). Системата вече притежава възможност за самообучение и притежава онлайн достъп до информация от облака. Индиректното вътрешно осветление Ambient Lighting предлага избор от до 30 цвята, докато гамата от услуги на We Connect предоставят на водача онлайн информация за пътнотранспортната обстановка в реално време, онлайн актуализации на навигационните карти, информация за мрежата от зарядни станции, уеб радиостанции и много други.

Благодарение на възможността за Car2X комуникация, Volkswagen извежда безопасността на пътя на изцяло ново, много по-високо равнище. Чрез нея данните от съвместимите автомобили от гамата на Volkswagen и сигналите от инфраструктура в радиус до 800 метра могат да бъдат локално предадени и подложени на оценка за части от секундата, което дава възможност водачът да получава своевременни предупреждения за опасни зони, произшествия и задръствания по маршрута. Функцията ID. Light  в интериора също помага много със своите интуитивни, лесни за възприемане визуални сигнали и предупреждения.

С ID.5 и ID.5 GTX марката Volkswagen навлиза в изцяло нов пазарен сегмент и по този начин ускорява своята електрическа офанзива във всички автомобилни класове съгласно своята стратегия за развитие ACCELERATE. В периода до 2030 година се очаква най-малко 70% от продажбите на Volkswagen в Европа да се формират от изцяло електрически превозни средства, което се равнява на обем от над един милион електромобила. В Северна Америка и Китай целта е постигане на дял от 50% на електрическите превозни средства в обема на продажбите. За да постигне тези цели, ежегодно Volkswagen ще представя на пазара поне по едно електрическо превозно средство. Очаква се емисиите на CO2 на автомобил да бъдат намалени с до 40% най-късно до 2030 година, а по своя „път към нулата“ (“Way to ZERO”) компанията планира да постигне пълна неутралност по отношение на климата най-късно до 2050 година.

Новият ID.5 и първокласният спортен ID.5 GTX с двойно предаване се произвеждат в завода на Volkswagen в Цвикау и са въглеродно неутрални към момента на предаване на клиента. При зареждане със 100% зелена електроенергия, новите модели са практически неутрални по отношение на климата. Със своята зарядна инфраструктура We Charge, Volkswagen предлага и най-бързо развиващата се екосистема за удобно, свързано и устойчиво зареждане, като към момента мрежата разполага с около 250 000 точки за зареждане в цяла Европа. С помощта на стандартния кабел Mode 3, новото електрическо SUV купе може да се зарежда с до 11 кВт променлив ток (AC), дори и на път. При използване на бързозарядна станция, включената в стандартното оборудване на новия модел мощност на зареждане може да достигне до 135 кВт.