Мартин Чой с нови мотори и още по-големи амбиции за сезон 2022

Най-добрият български мотоциклетен пистов пилот Мартин Чой, е готов за новия сезон. Това стана ясно на пресконференцията, която даде днес шампиона. За Чой престоят стартове в световния шампионат за издръжливост и BMU Европейския шампионат.

„Чувствам се отлично! Направих си пълни функционални изследвания  и всичко е наред! В отлична форма съм. Друга година обикновено зимата си давам малко почивка. Сега не е така. Тренирам непрескъснато.“

Мартин бе на 20-дневен лагер в Испания през февруари и с нетърпение очаква да направи първите тестове на новия си мотор BMW M 1000 RR на реновираната  писта в Серес.

Пред Мартин Чой предстоят сериозни стартове. Миналият сезон той завърши с отлично представяне и подиум световния ендуранс шампионат в Мост, Чехия. Сега първият кръг от първенството за издръжливост е легендарното  състезание “24 часа на Льо Ман” – 16 и 17 април. На първите официални тестове Мартин не можа да участва, но след затова пък ще излезе на пистата още на 11 април на тренировките за 24-часовата надпревара.

Това ще бъде 7-ото участие на Чой в Льо Ман. Той отново ще се състезава с френския отбор ENERGY ENDURANCE 91. Освен нов мотоциклет Kawasaki, тази година Чой ще има и нов съотборник – полякът Павел Шкепек, който миналата година е карал в световния шампионат Суперспорт.

Мартин Чой коментира: „В Льо Ман ще караме с нови мотори, както и с нови гуми Dunlop. Говорик с Кристиан Наполи, който участва на тестовете. Той обясни, че новата машина е много по-добра, по-мощна, кара се доста по-леко. Надявам се на добро представяне Искам специално да благодаря на ЕКО България, че за поредна година са ми генерален спонсор и благодарение на тях ще участвам на легендарната френска писта. Нямам търпение  да започна подготовката за най-престижното състезание по издръжливост в света.

Амбициите ни са си същите – да завършим и да се качим на подиума във Франция. Миналата година 20 минути преди края на състезанието бяхме четвърти, но моят съотборник падна много лошо. Той имаше пълната информация, водехме с 2 обиколки пред  петия  отбор. Нямаше никаква необходимост да се поемат рискове. Но за няколко секунди той похаби целия ни труд. Надявам се тази година да се представим много по-добре! Още повече, че на това състезание ще има публика за първи път от две години. Вече са продадени над 140 000 билета! Стартът ще бъде даден  на 16 април.“

За Мартин предстоят още две 24-часови състезания през този сезон. След Льо Ман за първи път в календара е включена и друга легендарна писта – Спа Франкоршамп – 4 и 5 юни. Чой не е карал никога на тази писта. Освен промените, направени на белгийското,  времето на Спа е много коварно – за един част може три пъти да завали и да изгрее слънце. Другият 24-часов старт е класиката Bol d’Or на френската писта Пол Рикар ва 17 и 18 септември.

Другите състезания за Чой са в BMU Европейския шампионат, като първия старт е от 8 до 10 април на пистата Серес. Нашият пилот първо ще направи тестове с новия си мотоциклет BMW M 1000 RR. Той е 6-7 кг по-лек, има по-голяма  мощност с 10 конски сили, двигателят и шасито са напълно обновени, променен е и ъгъла на предницата. Мартин казва: „В Серес  очаквам да има много състезатели и конкуренцията ще бъде много голяма. На гръцкта писта започвам сезона с нов мотор на нов асфалт. Веднага след състезанието на Серес, заминавам за Льо Ман.“

За съжаление, от Министерството на младежта и спорта няма никаква подкрепа за Льо Ман. Чой поясни, че не е успял да се види с новия министър, въпреки многократните опити за среща.

Както личи, министърът ненавижда моторните спортове. Или поне ги е загърбил тотално и не му пука, че има пилоти, които се състезават на световно ниво и то в най0-тежките изпитания.

Пилотът благодари на своите спонсори, както и на ЕКО България, които за 12-а поредна година го подкрепя. Мартин Чой ще се стреми да спечели титлите и в републиканския, и в европейския BMU шампионат. Календарът вече е готов – ще има 6 състезания в Серес, 4 в Белград и 4 в Плевен.