Кралска раздяла на Енеа Басианини с Moto2

Енеа Бастианини (Italtrans Racing) е новият световен шампион в Moto2 за 2020 г. Така той се разделя със средния клас с титла, преди да премине при кралете в MotoGP. Италианецът взе короната с пето място в Гран при на Португалия. То му бе достатъчно, за да завърши девет точки от Лука Марини (SKY Racing Team VR46) и Сам Лоуес (EG 0,0 Marc VDS).

Бастианини започва кариерата си на минибайкове в Италия. След това пристъпва в падока за Гран При, като пилот в Red Bull MotoGP Rookies Cup през 2013 г. Завършва годината на четвърто място, като взема две победи и първа позиция.

След това впечатляващо представяне, той се преминава в световното първенство в Moto3 на следващата 2014 г. В своята година като новак, той взе три подиума и завърши годината в топ 10. Стана и Новак на годината.

Следващият сезон Бастианини взе първата си победа в Гран при, като спечели в Мизано.

Енеа завърши сезона на трето място след шест подиума и четири първи позиции. През 2016 г.  той отново спечели победа, но в Мотеги и завърши сезона на второ място в класирането. Сезон 2017 се оказа по-труден сезон, но „Звярът“, както е пракорът му, придоби сила в края на годината. Завърши шампионата с още три подиума. На следващата 2018 г. година той спечели Гран при на Каталуния и с общо шест подиума, направи перфектен скок за преминаване към Moto2.

Сезонът на новобранецът Бастианинини в междинния клас започна с три поредни финала в топ 10. В Каталуня попадна в челната петица, като показа впечатляващата си способност да се адаптира. В Бърно взе първия си подиум и се бореше за „Новобранец на годината“, преди да катастрофира в Австрия и да се контузи. Басианини пропусна старта във Великобритания, но завърши годината с още няколко добри класирания. Той обаче получи добра атестация за втория си сезон в класа.

Тъй като 2020 г. започна под прожекторите в Катар, Бастианини излезе на подиума и се утвърди като фаворит.

След дългата пауза, шампионатът отново започна на Херес. Италианецът имаше тежко състезание в Гран При на Испания. Но след това веднага наниза две победи подред, за да се постави сред фаворитите в борбата за титлата. Лош късмет имаше отново в Австрия. Той катастрофира, а седмица по-късно, отново на Ред Бул Ринг стана 10-и в Гран при на Щирия. Но след това „Звярът“ се върна към подиума. Стана 3-и и спечели победа в двете състезания в Мизано.

Следващите му класирания – 6-и в Каталуня и 11-то място във Франция, не бяха от най-добрите.

Но Бастианини запази спокойствие, за да се върне отново на стълбичката с 2-о и 3-о място в Арагон. Тъй като ключовият му съперник Сам Лоус (EG 0,0 Marc VDS) спечели три поредни състезания, подиумите бяха най-добрият отговор, който италианецът можеше да направи.

Повратната точка дойде в Гран при на Европа. Лоус катастрофира, а Бастианини отвърна на удара, като от 15-та позиция на решетката, стана 4-и. С това оглави и временното класиране в първенството. Първият изстрел за титлата бе тоново на Рикардо Тормо за Гран при на Валенсия. Лоус страдаше от контузиите при катастрофата на FP3. Козовете бяха в ръцете на италианеца. След още една тежка квалификация на 12-то място, Бастианини направи още едно страхотно завръщане в челото – 6-и.

 

Това не му бе достатъчно да вземе титлата във Валенсия. Бастианини обаче имаше 14 точки преднина пред Лоус, който стана 14-и във Валенсия. Лука Марини и Марко Безеки (SKY Racing Team VR46) също бяха в компанията на кандидатите за короната. Те бяха съответно на 18 и 23 точки.

Натискът в Португалия беше сериозен. Бастианини обаче се справи с това невероятно добре. Все страхотна 4-а позиция в квалификациите и също толкова страхотно 5-о място във фантастичното и напрегнато състезание. Това бе достатъчно за Енеа да сложи короната.

След този изключителен сезон, италианецът завърши с 205 т., подпомогнати от седем подиума в 15 състезания. Така Енеа Бастианини и Italtrans Racing направиха за страхотен сезон 2020 г. Сега „Звярът“ очаква с нетърпение своя дебют в MotoGP с Ducati през 2021 г.