Над 200 ретро автомобила се събраха на площад „Александър Батенберг“ точно на празника на София – Вяра Надежда и Любов и майка им София. Според регламент, всички участници трябваше да отговарят на максимално близко до оригиналното си състояние и да са на минимум 30 години от датата на първоначалната регистрация.
Събитието се провежда с подкрепата на: Пощенска банка, Лев Инс, Лукойл, Българска петролна и газова асоциация, Бова Кар (официален дилър на BMW за България) и име на гигантите в агро-химията Corteva Agriscience. За доброто настроение се грижеше Васко Кръпката, който също е голям фен на ретроколите.
Специална експертна комисия с членове Искрен Миланов, инж. Георги Колев и Маргарит Карабуров повече от два часа оценяваха по-добрите модели, дошли на площада. Бяха раздадени над 37 награди. После част от изложените автомобил се отправиха на специален ретро парад по улиците на София.
Имаше наистина забележителни експонати. Някой от тях виждаме за първи път. Например Honda Prelude от 1995 г. с четири завиващи колела и 2,2-литров двигател е гордостта на Иво Стратиев. Бащата на трикратната европейска рали шампионка при жените Катя Стратиева е известен хондаджия.
Червено BMW 700 от 1962 г. с 27 к.с. ни пренесе в 1962 г. То е собственост на Лъчезар Лазаров. До него бе FIAT 508 Berlina от 1935 г. До тях се пъчеха две огромни американки – De Soto и Packard от 1940 г.
Силно спортно присъствие имаше и на състезателни коли. За първи път бе показана Формула Ester на Калчо Хинов от 1977 г. Тя бе редом до Renault 8 Gordini на братя Бабачеви. Друг интересен експонат бе камионетка Peugeot 201 от 1931 г. с мощност 28 к.с. на Любомир Минков.
Силно присъствие имаха автомобилите от бившия соц. Лагер. Сред тях бе Чайка, Волга, дори и във версия линейка, Trabant, Wartburg, Skoda Octavia, Варшава…
Много интересен бе рядък автомобил – Ford Capri от 1972 г. с мощност 75 к.с. Друг наточен звяр бе Spartan II с 245 коня и 3,0-литров двигател. На Станислав Василев.
При мотоциклетите бе показана една от първите Honda Goldwing с двигател 1200 куб. см. Пред него пък бе рядкосрещаният мотоциклет Vanderer с двигател 102 куб. см от 1940 г.