Два нови модела Ducati – Streetfighter V2 и Streetfighter V4 SP от успешната “Fight Formula”

Ducati разширява семейството на Streetfighter с представянето на два нови модела: смелият и основен Streetfighter V2 и най-добрият Streetfighter V4 SP. Мотоциклетите бяха разкрити по време на четвъртия епизод от поредицата Ducati World Première.

Новият Streetfighter V2 е спортен нийкид с единствен по рода си характер.

Той отговаря на нуждите на онези ездачи, които търсят байк, способен да комбинира ДНК на спортния Panigale V2 с отношението и стила на Streetfighter. Резултатът е интуитивен и лесен за управление мотоциклет, с правилната доза мощност, за да осигури енергично представяне и максимално забавление от карането.

Този проект е плод на реинтерпретацията на успешната “Fight Formula” на Ducati. Този път приложена към Panigale V2, лишен от обтекателите и оборудван с високо и широко кормило. Сухото тегло на това превозно средство е 178 кг, а двигателят е 955 куб. см и 153 к.с. Superquadro, управляван от последно поколение електронен пакет.

Новият Streetfighter V2 е от съществено значение и се характеризира с наистина остър дизайн, който обхваща класическите стилистични елементи на Streetfighter V4, като се започне с отличителния фар, който напомня V-образния DRL, типичен за спортните мотоциклети Ducati и е вдъхновен от известната усмивка на Жокера.

Дизайнерската концепция на този модел е изградена около механиката, наследена от Panigale V2, с двигателя Superquadro като носещ елемент.

Ергономията има основни характеристики, ориентирани към водача и е фокусирана върху използването му на пътя с добавените стойности на спорт и комфорт. Високите и широки алуминиеви дръжки заместват традиционните на кормилото на Panigale V2. Седалката сега е по-широка и има нова подплата, която допринася за още по-удобния мотоциклет. Освен това подложките за краката са преместени, за да се увеличи пространството. Всички тези подобрения позволяват на моториста страхотен контрол при спортно каране и същевременно улесняват всекидневната употреба.

Двигателят на Streetfighter V2 е 955 куб. см, съвместим с Euro 5 – Superquadro, способен да достави максимална мощност от 153 к.с. при 10 750 об/мин и максимален въртящ момент от 101,4 Нм при 9000 об/мин. Този двигател не само е приятен за каране на пътя, но също така ефективен и отличен на пистата, където може лесно да се управлява. В сравнение с Panigale V2, проектът Streetfighter V2 има по-късо крайно съотношение (15/45 срещу 15/43), което гарантира по-голям въртящ момент към колелото при високи скорости на пътя. Същевременно дава по-добра реакция на двигателя при повторно отваряне на газта.

Докато разработват новия модел, инженерите на Ducati фокусираха вниманието си върху настройката на шасито.

Всъщност двигателят Superquadro се използва като носещ елемент, свързващ компактната предна конструкция, състояща се от монококова рамка от лят под налягане алуминий, фиксирана към главата на двигателя. Едностранната люлка, която също е свързана с двигателя, е с 16 мм по-дълга в сравнение с тази на Panigale V2. Това е печеливша точка, допринасяща за гарантиране на стабилността на целия мотор.

Към тази платформа са добавени 43 мм предната вилка Showa BPF и амортисьорът Sachs, включващ специално калибриране, за да направи мотора по-удобен на пътя, както и лесно регулируем за изцяло ново измерение на забавлението на пистата.Streetfighter V2 е оборудван с джанти с 5 спици и новите гуми Pirelli Diablo Rosso IV: 120/70 ZR17 отпред и 180/60 ZR17 отзад, които осигуряват супер бърз отговор на нуждите на ездача. С изключение на спирачните накладки се с по-малко агресивно захапване, които са по-подходящи за използване на пътя, цялата спирачна система е взета от Panigale V2. Тя е с моноблокови радиални апарати Brembo M4-32 с дискове с диаметър 320 мм.

Цялата модерна електроника на Streetfighter V2, е наследена от Panigale V2. 6-осовата инерционна платформа IMU управлява всички електронни контроли на мотоциклета и ги предава на водача в реално време. Информацията се праща до контролните блокове, които управляват системита. Електронният пакет включва: ABS Cornering EVO с функция „плъзгане със спирачка“, Ducati Traction Control (DTC) EVO 2, Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Quick Shift up/down (DQS) EVO 2, Engine Brake Control (EBC) ) EVO.

Streetfighter V2 разполага с три различни режима на каране – Sport, Road, Wet, със специални настройки. Моторът е оборудван с изцяло LED фарове с преден DRL и 4,3-инчово TFT табло, характеризиращо се с интуитивен интерфейс, който напомня семейното усещане на Streetfighter V4.Streetfighter V2 ще се предлага в представителствата на Ducati от декември 2021 г. в червения цвят на Ducati с черни джанти.

За 2022 г. Ducati представи и най-добрия модел Streetfighter V4 SP.

Той е предлаган в лимитирана версия и маркиран с добре познатото съкращение „SP“ (което означава Sport Production). Новият Streetfighter V4 SP е най-адреналиновият нейкид, който някога е излизал от производствената линия в Борго Панигале. Това е благодарение на специалното техническо оборудване, което перфектно съчетава „Fight Formula“ със спецификациите „SP“. То допълнително подобрява съотношението мощност/тегло на Streetfighter V4 S, който вече беше на върха в своята категория. Байкът става и още по-ефективен на пистата.

Streetfighter V4 SP се предлага със специална окраска, първокласно оборудване, получено от Superleggera V4, както и с ограничено тегло: 196 кг в работно състояние – 3 кг по-малко в сравнение с Streetfighter V4 S.

Основната и завладяваща окраска на „Winter Test“ е замислена от Ducati Centro Stile, вдъхновена от мотоциклетите Ducati Corse, карани в предсезонните тестове на шампионатите MotoGP и WorldSBK. Матовото черно на обтекателите, комбинирано с покритието Matt Carbon на джантите и крилата, превъзходно контрастира с яркочервените акценти и искрящия полиран алуминиев резервоар. Новороденият байк в Борго Панигале също е обогатен с някои красиви детайли, като номера, отпечатан на кормилото и цветовата схема на италианския флаг върху карбоновите крила.

Streetfighter V4 SP е оборудван с 5 карбонови джанти с разделени спици, с 1,4 кг по-леки от кованите алуминиеви, монтирани стандартно на Streetfighter V4 S. Те могат да намалят инерцията с 26% отпред и 46% отзад, с което моторът е значително по-пъргав и по-лек при смяна на посоката. Ексклузивните предни спирачни апарати Brembo Stylema R гарантират необичайна спирачна сила, както и зашеметяваща производителност дори при продължителна употреба на писта.

Новият мотор е оборудван с Öhlins Smart EC 2.0 със система.

Тя може да променя амортисьорите според стила на каране на ездача. Заедно с крилата на биплан, повишават увереността и гарантират най-доброто представяне при спортно каране. Биещото сърце е 1103-кубиковият Desmosedici Stradale с 208 к.с., с въртящ момент от 123 Нм при 9500 об/мин. Streetfighter V4 SP Desmosedici Stradale е оборудван със сух съединител STM-EVO SBK, който гарантира по-добра функция против подскачане, дори при най-агресивните смени от висока на по-ниска предавка. Има и по-голяма плавност по време на всички етапи на „изключване на газта“.

Оборудването на този уникален мотоциклет е обогатено от регулируемите алуминиеви и CNC машинно обработени подложки, карбоновият преден калник, литиево-йонната батерия и набор от аксесоари, подходящи за капане на писта, като отворения карбонов капак на съединителя и капачките за сваляне на държача на регистрационния номер.

Благодарение на техническото си оборудване, Streetfighter V4 SP е идеалният за любители, които искат да излязат на пистата, карайки гол мотор. Резултатите от спирачния капацитет всъщност са необичайни, мотоциклетът се насочва по-лесно в завоя и стига по-бързо до върха, да не говорим за страхотната стабилност при високи скорости.Streetfighter V4 SP ще се предлага в конфигурация с една седалка в цветовата схема „Winter Test“.

Моторът ще бъде при дилърите на Ducati от януари 2022 г.