Новата GTP ера на шампионата IMSA WeatherTech SportsCar започна с вълнуваща битка между Acura и Porsche за първа позиция на Rolex 24 часа на Дайтона. Този дуел бе решен в полза на MSR Acura ARX-06 на Том Бломквист.
Поради лошото време и само два от новите GTP автомобили, излизащи на пистата в съботната двучасова вечерна сесия, на класа беше предоставена допълнителна подготовка от 15 минути преди квалификацията.
Себастиен Бурде и Алекс Лин бяха монтирани в колите #01 и #02 Chip Ganassi Racing Cadillac V-LMDh. Ник Танди и Фелипе Насър поеха управлението на Porsche 963 на Team Penske. Филип Енг караше едно от хибридните BMW M V8 на Rahal Letterman Lanigan. Пиро Дерани кара Action Express Racing Cadillac, а Рики Тейлър бе с Acura ARX-06 на Wayne Taylor Racing. Другата подобна кола на Meyer Shank Racing пилотираше Том Бламквист. #25 BMW пропусна сесията, защото колата все още беше в технологичната линия на IMSA.
Танди беше първият, който влезе в диапазона от 95 секунди, с 1:35,530 мин., а после свали до 1:35,349 и след това 1:35,228. Бломквист и Насър дадоха еднакви времена в рамките на 0,08 сек., докато Бломквист се качи на върха с 1:35,081 за MSR Acura.
Това обаче не беше последното хвърляне на заровете. Насър преодоля бариерата от 95 секунди с впечатляващото време 1:34,926 мин. по трасето на Дайтона с дължина 3,56 мили. Колата на Wayne Taylor Racing Acura – 5-а, бе най-бърза в Сектор 1, Насър бе най-бърз в Сектор 2, а Acura на Meyer Shank е най-бърза в Сектор 3.
Около 75 минути по-късно, след като по-ниските класове се класираха, GTP автомобилите се върнаха на пистата за своята 20-минутна квалификационна сесия.
Двете Acura излязоха първи, а Тейлър постигна 1: 34.783 в третата си обиколка и 1:34.295 сек. в четвъртата. След това Бломквист влезе в бокса за нови гуми, докато Тейлър остави гумите си да се охладят, преди да завърти друг бърз тур с впечатляващите 1:34.198.
Ник Йелоу с #25 BMW стигна до 0.9 преднина, но беше изместен на пето място от Насър, Танди и съотборника си Енг.
Танди беше с най-бързите два сектора от всички в следващата си обиколка. Но спирайки за шикана на автобусната спирка, където пилотите на LMP2 съобщиха за силен попътен вятър, Танди загуби контрол при завой и се удари в стената от гуми. Беше показан червен флаг и това струваше на кола №6 двете най-бързи времена.
Това остави колите само с един шанс за летяща обиколка. Щеше да е трудно без загрети гуми. Насър даде отлични 1:34.114, за да победи Тейлър и… да види времето от 1:34.031 секунди от MSR Acura на Бломквист.
Бурде седеше бездействащ през по-голямата част от сесията, но излезе от бокса доста решително и даде 1:34.262 – 4-и на стартовата решетка заедно с Тейлър, на четвърт секунда от първата позиция. Съотборникът му Лин ще започне 5-и, заедно с Дерани от AXR. BMW-тата на Енг и Йелоу бяха достойни за уважение седми и осми, в рамките на 1 секунда от полюса.
LMP2
Стивън Томас поведе при LMP2 в началото. Пилотът на TDS Racing слезе до 1:41.813 сек. Бен Кийтинг от PR1 Mathiasen Motorsports удари с 1:40.541, за да стигне най-бързо с 1,2 секунди пред Франсоа Херио във втората кола TDS.
Преди някой да успее да се опита да намали разликата, червеното знаме се развя. Почти едновременно Фред Пурдад влезе в гумите на завой 6, като откърти преден калник на своя Proton Competition. Джон Фарано беше натрупал преднина с прототипа на Tower Motorsports, следван от Скот Маклафлин, Йозеф Нюгардън и Кифин Симпсън, забил се в гумите на завой 6.
Смачканата Oreca беше извадена и стената на гумите беше възстановена. Но не остана време за екшъна. Така Кийтинг взе първа позиция в класа на Rolex 24 в красивия Wynn.
LMP3
Камерън Шийлдс постави еталон за Performance Tech Motorsports с 1:43.824 мин. Седем минути преди края, но той беше преследван плътно от Дакота Дикерсън от Andretti Autosport и Гилерме де Оливейра в MRS GT с №43. Нико Пино в Sean Creech Motorsport се придвижи до върха, Дикерсън отговори, за да го изпревари с 0,1 сек., преди Пино да даде най-доброто от себе си за 1:43,197 сек. Шийлдс с разлика 0,16 сек, зае временно второ място.
Дикерсън положи храбри усилия да измести Пино от първото място. Бе най-бърз в сектор 1, в сектор 2, но след това колата на Andretti загуби няколко десети във финалния сектор, за да изостане с 0,110 сек. от първата позиция за Sean Creech Motorsport. Шийлдс запази трето място за Performance Tech, а Де Оливейра беше четвърти, но само на 0,36 сек от първото място.
Последният старт на Гар Робинсън за Riley Motorsports го праит на 5-о място, завършвайки 1-2-3-4-5 за шасито Duqueine D08. Той ще стартира заедно с Лука Марс – топ пилот на Ligier JS P320.
GTD Pro и GTD
Ново за тази година е, че на отборите на GTD беше позволено да използват своите платинени и златни пилоти, за да участват в квалификациите. С общо 33 автомобила – девет GTD Pro и 24 GTD – пистата беше изключително натоварена.
Acura NSX на Марио Фарнбахер (Gradient Racing) и Кайл Марсели (Racers Edge) бяха първи и втори 5:30 минути преди края. Минута по-късно Фабиан Шилер от SunEnergy1 Racing нареди своя Mercedes AMG GT3 на първо място с 1:46,659. Той изпревари подобна кола на Team Korthoff само с 0,046 сек., управлявана от Мишел Грение.
Внезапно Филип Елис от Winward Racing даде 1:46.267 и направи за Mercedes 1-2-3. Когато бе показан карирания флаг, той увеличи предимството си до 0.219 с 1:46.093. Шилър нямаше отговор, но беше на солидни 0,4 сек. Грение.
Забележително е, че Маро Енгел от WeatherTech Racing го направи Mercedes 1-2-3-4, като оглави клас GTD Pro, въпреки че беше с 0,7 сек. по-бавен от GTD на първа позиция. Aston Martin Vantage, които изглеждаха много силни, на практика бяха по-слабо представени в топ 10. Рос Гън (GTD Pro) и Роман де Анжелис (GTD) със своите автомобили Heart of Racing бяха на 5-о и 10-то място в общото класиране. Те бяха разделени от Acura на Марсели, Бен Барникът в GTD Pro Vasser Sullivan Lexus RC F, Acura на Фарнбахер и Inception Racing McLaren 720S на Марвин Кирхофер.