Големи възможности с новия малкък скутер Aprilia SR 50

Първият производител на мотоциклети, въвел от деветдесетте години концепцията за спортни скутери с емблематичната Aprilia SR 50 е производителят от Ноале. Там обаче продължават да изследва нови хоризонти в сегмента на малките двигатели, като представиха новата Aprilia SXR 50.

Aprilia SXR 50 стартира нова тенденция в сегмента от 50-кубиковите скутери. Това са превозни средства, които освен на много младите потребители, сега се харесват и на много по-широка и разнообразна публика. Всъщност Aprilia SXR 50 е първият градски скутер с малък двигател, който предлага комфорт, функционалност и съдържание, обикновено запазени за скутери от по-висок клас. Той запазва непроменената си традиция за езда, пъргавина и типичния, отличителен вид на спортните скутери Aprilia.

Подвижен и с намалени експлоатационни разходи, SXR 50 е идеалното средство за транспорт. Скутерът отговаря на най-голямото разнообразие от всекидневни нужди от мобилност в градска среда. Гарантира нива на комфорт, езда и практичност на возила от по-високи категории.

SXR 50 се задвижва от ултрамодерен 50-кубиков едноцилиндров двигател, 4-тактов, Euro5, тих и пъргав за градско каране. Има „стоп и старт“ (stop and go) полезен за трафика. Да не говорим, че е изключително икономичен като разход на гориво.

Дизайнът на Aprilia SXR 50 е модерен и силно отличителен. Предният край е доминиран от голям щит за крака с LED фар в центъра. Двойният фар е отделен в центъра от трети елемент, който ясно напомня тройния фар на спортните байкове на Aprilia. Клъстерът на предните светлини има вградени дневни светлини, също LED и  мигачи. Повдигнатото кормило и предното стъкло, вградени в щита на крака, придават на превозното средство вид на голям скутер GT, както и гарантират удобна и постоянно защитена позиция за каране.

Когато  този скутер се кара, ездачът има непосредственото усещане е, че имате всичко под контрол. Големият, изцяло цифров LCD инструмент е лесен за четене. Той  включва цифров скоростомер и оборотомер, общ и дневен километраж, температура на въздуха, цифров часовник, ниво на гориво и богата информация за пътуване. Тя може да бъде избрана с помощта на бутона MODE на десният блок за управление: най-висока скорост, средна скорост, моментна консумация, средна консумация, обхват на батерията и ниво на зареждане.

Системата за свързване Aprilia MIA, предлагана като допълнителен аксесоар, също  позволява да се свържете смартфон към скутера чрез Bluetooth, който се предлага от цифровите уреди. Това е изцяло нова функция за сегмента от 50-кубиковите скутери, което допълнително демонстрира високите постижения на технологичното оборудване на новата Aprilia SXR 50.

Централната част на машината се характеризира с плоско дъно, което осигурява достатъчно място за краката на ездача при всякакви условия. То е подходящо и за носене на малки чанти. За краката на пътника, от друга страна, има практични, сгъваеми стъпенки. Оформянето на седалката е проектирано така, че да осигурява максимален комфорт и пълна свобода на движение, дори с двама души на борда. Всъщност тя е дълга 850 мм, а височината от земята е само 775 мм. Това прави маневрирането от място възможно най-лесно за ездачи с всякаква височина.

Модерният профил на LED светлините отново дават спортен външен вид. Той е подчертан от 12-инчовите алуминиеви джанти с пет спици.

Просторното отделение под седалката, с капацитет от 20 литра, разполага със светлина и е достатъчно голямо, за да побере каска. Багажното пространство се допълва от практичния багажник с интегрираните дръжки за пътниците, жабката, вградена в задната плоча на щита за крака. Има комплект с USB порт за зареждане на мобилни устройства и прибиращата се кука за чанта.

Aprilia SXR 50 се предлага в четири цветови схеми. Две класически, Essence White и Instinctive Grey и две по-спортни с относително посветена графика: Power Red и Enigma Black, последната матова.

Aprilia SXR е оборудван с модерен 50-кубиков, 4-тактов, Euro5, двигател с впръскване на гориво от семейството i-get, характеризиращ се с синхронизация с 3 клапана. Едноцилиндровият двигател е резултат от дизайн с максимално качество и надеждност, както и намаляване на разхода и емисиите. Всичко е в полза на икономичната експлоатация и зачитането на градската среда. Всъщност обхватът му надвишава 40 км на един литър гориво.

Ефективната система за впръскване с инжектор с осем отвора, който дава фин спрей бензин за оптимално изгаряне,  допринася за доброто му ускорение от ниски обороти. Това дава бърза реакция при типично градско каране, характеризиращо се с постоянно спиране и движение.

Силовата установка също така свежда до минимум механичния шум, благодарение на настройките на скоростната кутия. Те позволяват да се поддържа бързина и чиста производителност, въпреки че оборотите са по-ниски.

Рамата е изградена от здрава конструкция, изработена от тръбна стомана и елементи от формована стомана. Те дават добри стойности на твърдост, които се превръщат в управляемост и стабилност при езда. Така водачът има усещане за пълен контрол над превозното средство.

Телескопична хидравлична вилка е окачването отпред, а отзад е единичен амортисьор, регулируем на 5 позиции. Той позволява на скутера да бъде перфектно адаптиран към ездача или за ездач плюс пътник.12-инчовите джанти са обути с гуми 120/70, които гарантират сцепление и стабилност. Спирачната система се състои от 220 мм преден диск с двубутален апарат и надежден 140 мм заден барабан.