Гамата на Harley-Davidsons за 2021 г. – Street Bob 114 и още нещо…

Harley-Davidson показа първата си партида от нови модели от гамата си 2021 г.. Сред тях е линията CVO и подобрения на моделите Street Bob, Fat Boy и bagger. Все още се очаква пълното представяне на най-важния модел на Harley за 2021 г. – приключенският Pan America. Той идва на 22 февруари. Междувременно има актуализации на по-традиционната гама.

Най-важната промяна на Harley-Davidson е увеличението на обема на двуцилиндровия мотор на емблематичния Street Bob. Той се увеличава от 107 ci (1753 куб. см) на 114 ci (1868 куб. см). С това увеличение обема идва и повишение на конските сили от 85 к.с. до 95 к.с. и малък скок на въртящия момент от 144 Нм до 156 Нм.  По отношение на производителността, по-големият двигател осигурява значително по-добро ускорение – 9% по-добро от 0 до 100 км/ч. и 13% по-бързо от 100 до 150 км/ч.

Ако предположим, че собственикът може да иска да използва допълнителните коне, за да качи гадже или съпругата си, то сега Street Bob 114 също се предлага с допълнителна седалка и стъпенки. Предлагането на опцията 114 сега прави Street Bob един от най-атрактивните Softail. Като такъв мотор, той е идеалната основа за персонализиране.

Fat Boy, един от най-емблематичните модели на Harley, също е актуализиран за 2021 г.

Също така, използвайки двигателя 114 ci, е получил стилизирано преобразяване, с хромирани елементи. Това са по-лъскави капаци на двигателя, ауспуси и фарове, с ярък хром, заместващ предишното покритие.

Harley прави голяма част от промяната, показвайки, че по-ясно обслужва своите традиционни клиенти. Това е един от отличителните белези на стратегията, която се изпълнява от новия изпълнителен директор Йохен Зайц. Той се отказа от много от дивите планове, заложени от неговия предшественик, и се фокусира върху основните клиенти отколкото присвояване на нови.

Гамата Softail на Harley също получава нов подобен аксесоар за 2021 г., включително изпускателни тръби с висок поток Screamin ‘Eagle и моторни комплекти от етап III.

Повишават 107 Milwaukee-Eight двигатели до 119 ci (около 1950 куб. см) и от агрегати от  114 ci до 122 ci или 2000 кубика. Така и двата подобряват производителността, като по-малкият двигател получава нови 23% конски сили и 17% въртящ момент, а по-големият Milwaukee-Eight се възползва от 15% повече мощност и 13% допълнителен въртящ момент. Комплектите включват цилиндри, бутала, пръстени, гърбици, клапани и всички уплътнения, необходими за завършване на актуализацията.

Докато фокусът на Harley е по разбираем начин върху новите модели в гамата, фирмата също е пуснала няколко машини Softail за 2021 г., включително Low Rider, Deluxe и  FXDR 114, който беше представен през 2019 г. Breakout 114 също изчезва в САЩ, но остава в списъка за Великобритания и Европа.

Какво ново при машините CVO за 2021 г.?

Всички творения се отличават с най-доброто, което Harley може да предложи по отношение на комплекта, съчетано с нови цветови схеми. Най-евтиният модел в гамата от 2021 г. е CVO Street Glide. Гамата обхваща още CVO Road Glide, CVO Limited и завършва със CVO Tri Glide.  Всички модели CVO използват най-голямата производствена версия на двигателя на Harley Milwaukee-Eight, версията 117 или 1923 куб. см със 105 к.с. Въртящият момент от 169,4 Нм на двигателя е по-добра илюстрация на неговите способности, идващи както при само 3750 об/мин.

Както CVO Street Glide, така и CVO Road Glide получават нова стереосистема Stage II от Rockford Fosgate за 2021 г., заедно с набор от нови цветови опции. CVO Road Glide също така получава нови колела – 21 инча отпред и 18 инча отзад – плюс ревизирани инструменти и нови панели. CVO Limited също получава преработен инструментален панел.

Отвъд „туристическата“ страна на моделната гама на Harley за 2021 г., в Милуоки се съсредоточават върху „багърите“ с актуализации на Street Glide Special и Road Glide Special.

Street Glide Special получава опция или с ярък хром, или със затъмнени компоненти, включително капаци на двигателя, вилки, решетки, ауспух и конзола на резервоара. За първи път има и опция за двуцветно боядисване – комбинация от сиво и черно, с ярък или тъмен хром. Моторът също получава нов, по-ниско монтиран предпазител на двигателя и LED фара на Harley ‘Daymaker’ като стандарт вместо старата халогенна лампа.

Опциите за едноцветни бои включват черно, червено или персонализиран „Snake Venom“ (всички с ярък или тъмен хром), докато има и „Black Jack Metallic“, който може да се използва само с ярък хром, и „Gauntlet Grey“ и опции „Deadwood Green Denim“, налични само с затъмнени хромирани части.