Валентино Роси остава важен член на отбора на Yamaha

Шефът на отбора на Yamaha в MotoGP Лин Джарвис заяви, че Валентино Роси остава важна част от японския тим, въпреки че италианецът ще кара за сателитния Petronas Yamaha SRT през 2021 година.

След като прекара общо 15 години в заводския екип на японците, Роси отстъпи своето място на младия французин Фабио Куартараро, но той ще продължи да използва последната версия на мотора M1 в новия си тим. Освен това Доктора остава пилот с договор директно с марката от Ивата. Според Джарвис, фактът, че Роси няма да е в гаража на Yamaha няма да промени неговата роля относно развитието на мотора, но британецът бе категоричен, че Куартараро и Маверик Винялес ще диктуват основната посока на развитие.

„Той прекара 15 сезона в заводския отбор, което е невероятно. Направи го в два стинта, първият от седем години (2004-2010), след което прекара две години в Ducati, преди да се върне за нови осем години при нас (2013-2020). Със сигурност неговото отсъствие ще доведе до някакви промени, но в същото време неговата роля ще остана същата, защото той ще продължи да разполага с пълна заводска подкрепа. Той ще кара заводски мотор, същият като на заводските пилоти. Вярно, по-голямата част от развойната дейност ще се върши от заводския отбор, но Валентино остава важна част от нея.

„Разполагането с повече пилоти на пистата за събиране на данни със сигурност ще помогне на нашите инженери, които ще разполага с данни от цели три мотора. Освен това ще имаме и добра база за сравнение от Франко Морбидели, който ще използва по-стара спецификация на нашия мотоциклет. Така че бих казал, че няма да е голяма промяна. Със сигурност няма да е загуба и няма да се отрази много на начина ни на работа“, коментира Джарвис.

Криси Иванова