Баная спечели титанични дуел с Маркес и записа първа победа в MotoGP

След като вчера донесе полпозишън №50 за тима на Ducati в MotoGP, днес Франческо Баная ще се цели в своята първа победа в кралския клас по време на 13-ия кръг за сезон 2021 за Гран При на Арагон.

Италианецът бе по-бърз с унищожителните за MotoGP 0.366 секунди спрямо своя съотборник Джак Милър, който ще потегли втори. А постижението от 1:46.322 на Баная постави и нов рекорд на трасето „Моторланд Арагон“, като подобри стария, поставен от Марк Маркес през 2015 година, с 0.313 секунди. Компания на дуото на Ducati на първата редица на старта ще прави лидерът в шампионата Фабио Куартараро (Yamaha), който завърши вчерашната квалификация с пасив от 0.397 спрямо първото място.

Втория ред на старта ще си поделят Марк Маркес (Honda), Хорхе Мартин (Pramac Ducati) и Алейш Еспаргаро (Aprilia), а на третия ще бъдат световният шампион Жоан Мир (Suzuki), Пол Еспаргаро (Honda) и приятната изненада на вчерашната квалификация Енеа Бастианини (Esponsorama Ducati).

Миналогодишният победител в Гран При на Арагон Алекс Ринс (Suzuki) ще потегли едва 20-и след много слабото си представяне в квалификацията. Точно пред него ще стартира и Маверик Винялес, който прави своя състезателен дебют за тима на Aprilia, след като по-рано през годината бе уволнен от Yamaha.

Преди началото на 13-ия старт за сезон 2021 Куартараро има аванс от цели 65 точки спрямо Мир на върха в генералното класиране, а трети с пасив от 69 е Йоан Зарко (Pramac Ducati), който ще потегли от десетата позиция днес.

Старт на състезанието! Най-добро потегляне направи Баная от първото място, а Марк Маркес излезе на второ място след перфектно пласиране в първия завой.

В средата на първия тур Баная продължава да води пред Маркес и Милър, а Куартараро се бе смъкнал до шестото място зад Мир и Алейш Еспаргаро. До края на първия тур французинът загуби и шестата позиция и от Мартин.

При преминаването на последните два завоя във втората обиколка Куартараро трябваше да се защитава агресивно и от Брад Биндър (KTM), но той направи това успешно. Заради дефанзивното си каране лидерът в шампионата натрупа пасив от близо 0.8 секунди спрямо Мартин.

В челото на колоната Баная и Маркес успяха да отворят лек аванс от половин секунда в рамките на първите три обиколки.

В края на петия тур позициите в челото на колоната бяха стабилни, докато Куартараро продължаваше с дефанзивното си каране. Французинът веча се защитаваше от Икер Лекуона (Tech 3 KTM), който бе стартирал 13-о място.

В дъното на колоната бившите съотборници в Yamaha Валентино Роси (Petronas Yamaha SRT) и Маверик Винялес спореха за последните две позиции след първите шест обиколки.

В края на шестия тур Куартараро загуби седмото място от Лекуона, който използва мощта на KTM на обратната права на „Моторланд Арагон“.

Пропадането в колоната в лидера в шампионата продължи да става все по-голямо и в края на осмата обиколка той едва удръжаше зад себе си Бастианини в битката за деветата позиция.

Отпред 14 тура преди края на състезанието Баная и Маркес вече имаха аванс от 1.3 секунди спрямо Милър, който водеше със себе си Алейш Еспаргаро и световния шампион Мир.

В края на 11-а обиколка Милър допусна грешка и излезе извън трасето в последните два завоя, което позволи и на Алейш Еспаргаро, и на Мир да го изпреварят.

Още в петата крива на следващата обиколка Мир успя да се придвижи и да третата позиция, след една много агресивна, но чиста маневра срещу пилота на Aprilia. Лошата новина за пилота на Suzuki обаче бе, че пасивът му спрямо лидерите в средата на дистанцията бе цели 3.3 секунди.

Този дуел пък даде шанс на Такааки Накагами (LCR Honda) да се доближи до двамата и японецът изпревари световния шампион в Moto2 за 2020 в първите завои на 14-я тур.

Малко пред тримата Лекуона успя да се вклини между Мартин и Биндър, като тези трима пилоти си оспорваха позициите между шеста и осма. Те обаче имаха пасив от 3.3 секунди спрямо групата на Мир, Алейш Еспаргаро и Милър, които пък се намираха на повече от 4 секунди зад Баная и Маркес.

Грешка на Лекуна при спирането за осмия завой в 17-та обиколка го смъкна до десетото място, а от това се възползваха Биндър, Куартараро и Бастианини.

Отпред само шест тура преди края Маркес започна все повече и повече да притиска лидера Баная, който обаче за момента изглеждаше непоклатим на първото място.

Добрата новина за двамата лидери бе тяхната преднина пред Мир, който изоставаше на 4.3 секунди в началото на 19-та от 23 обиколки. Световният шампион бе в група с Алейш Еспаргаро, а двамата имаха лек аванс спрямо пети Милър.

В петия завой на 21-я тур Маркес направи своята първа атака, но късното му спиране позволи на Баная веднага да си върне водачестовото.

Десет завоя по-късно испанецът направи втори опит да излезе начело, но отново късното му спиране позволи на пилота на Ducati да излезе по-добре от завоя.

В 22-та обиколка петият завой отново остана арена на атака от страна на Маркес, но отново Баная направи бърза контра и запази лидерството.

Също както и в предходния тур Маркес атакува в 15-та крива, но отново загуби позицията на изхода от завоя.

До средата на финалната обиколка испанецът направи още два опита на първи и пети завой, но и в двата случая Баная отново удържа.

Решаващият ход на Маркес дойде в 12-я завой, когато той опита много късно спиране, но излезе извън трасето и това реши надпреварата в ползва на пилота на Ducati.