Триколесният Yamaha NIKEN бе представен у нас Триколесният Yamaha NIKEN бе представен у нас

Революционният триколесен мотоциклет Yamaha NIKEN бе представен днес у нас. Уникалният мотоциклет бе показан за първи път пред света миналата година в Токио, а след това и на изложението EICMA в Милано, а сега бе направи своята първа изява и в България. Мотодинамикс ЕООД, официалният представител на продуктите на Yamaha Motors показа модела NIKEN в р-т „Пещерата” близо до Лакатник.

NIKEN е построен по технология, която осигурява най-добрия и достъпен опит за езда, като увеличава наклона при вземане на завоите, скоростта, контрола над машината, усещането, а също повдига адреналина и увеличава забавлението. Машината може да се поръча, а първите доставки вече започнаха. Всички, които тестваха днес машината бяха очаровани от нейните качества и най-вече високата стабилност при завиване, при спиране, при ускорение и по малко изправяне и лягания на резервоара.

Yamaha NIKEN няма нищо общо с познатите триколесни скутери.  Специфичното при него е, че се управлява като мотоциклет и използва системата на Yamaha за накланяне на колела Leaning Multi Wheel System. Двете предни вилки са KYB, като всяка е със 110 мм ход, но и с отделни основни функции. Предната е 41 мм и подсигурява насочването, като  поддържа равнени колелото и спирачната система. Задната е 43 мм, като подсигурява амортизирането. Вилките имат регулируеми предварително натягане, компресия и обратен ход. Те са монтирани от външната страна на колелата – за максимален ъгъл на накланяне, като лявата и дясната страна могат да бъдат регулирани и работят самостоятелно една от друга. Така колелата освен нагоре и надолу, наляво и надясно, се движат напред и назад. Разстоянието между колелата е винаги 410 мм. Предните колела са уникални 15’’, а гумите са специално разработени от Bridgestone, за да се създаде eстествено усещане при завиване, по-слаба инерция, по-голяма маневреност и стабилност при висока скорост.

Дизайнът на изнесения кормилен шарнир позволява вътрешното колело да завива повече. Геометрията на Акерман, която е използвана при създаване на окачването, остава непроменена при всеки ъгъл на наклон. Изнесеното назад кормило оптимизира ергономичността и разпределението на тежестта, която е 50 на 50, дори с пълен резервоар и с ездач върху мотора. Самият резервоар е алуминиев и събира 18 л или с Yamaha NIKEN могат да се изминат около 300 км. Рамата е комбинирана – стоманено тръбна отпред с алуминиева отзад.

Машината е с двигател Yamaha CP3 с обем 847 куб. см, с течно охлаждане DOHC, мощност 115 к.с. при 10 000 об/мин и въртящ момент от 87.5 Нм при 8500 об/мин. Диаметърът и ходът на буталото са 78.0 х 59.1 мм. Все пак двигателят е променен  за по-силно усещане на въртящия момент. Формите на коляновия вал са оптимизирани и инерцията му е повишена с 18%. Подобрени са настройките на горивния инжекцион, а зъбните колела на скоростната кутия са изработени от здрава и издръжлива стоманена сплав.

Повече подробности за уникалната машина можете да прочетете в следващия брой на списание Moto Club.

Стефан Илиев

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *