Струва ви се, че от ден на ден трафикът става все по-сериозен и придвижването в града клони към безумие? Така е! Решавате да преминете на две колела, но категорията “А” в шофьорската ви книжка толкова е прашасала, че нямате кураж да излезете на улицата без помощни колела. Има ли изход от тази заплетена ситуация? Естествено. Решението е италианската триколка Piaggio MP3. С нея се провирате между колоните автомобили, все едно сте с обикновен скутер, а след като пристигнете на светофара не се притеснявате от това, че трябва задължително да се подпрете с крака. Машинката спира послушно на “първа линия” и е стабилна толкова, колкото и всеки лек автомобил край вас. Вероятно, след като си припомните това-онова от предишния си мото-живот, ще добиете смелост и първото, което ще ви хрумне, е как ли завива MP3? Та нали мотоциклетите го правят наклонени. Някои от тях дори много наклонени. Не се притеснявайте. Уникалното предно окачване, което представлява паралелограм от четири рамена и два поддържащи тръбни елемента, в комбинация с винтови пружини и амортисьори, ще ви позволи да се накланяте в завоя подобно на пистов състезател. Но не бързайте. Всяко нещо с времето си.

Преди време писахме за супермодерната хибридна триколка Piaggio MP3. Там фокусът беше изместен в посока опазване на околната среда, икономичност и.. Изобщо за онези модерни тенденции, които не отминаха и мотоциклета. Напротив! С всеки изминал ден навлизат все по-дълбоко и завземат нови територии. Съвсем в скоро време у нас ще има за тест и такъв еко-скутер, но дотогава… Дотогава да са живи и здрави приятелите. В този брой колегата Боби Цаков покара за вас личния си MP3 250 RL по софийските улици. Както и почти всеки друг ден, разбира се.

Необичайното още като гледка превозно средство достойно “носи службата си” и е незаменим помощник в натовареното бизнес-всекидневие. Дали бързате за среща, или отивате до митницата, или пък просто трябва да прекосите врящия като казан град от офиса в единия край до големия склад, с очакваща реализацията си стока някъде по околовръстното, е без значение. Без значение е и облеклото, с което се движите – машината е толкова удобна, че спокойно може да я карате с костюм и официални обувки. Но без прическа, все пак трябва да сте с предпазен шлем. На багажното пространство под масивните седалки могат да завидят дори автомобили от рода на Toyota IQ, а разходът на гориво прави MP3 най-големия приятел на джоба ви и… естествено, на околната среда. Споменахме като основно предимство стабилността на скутера, когато сте спрели на светофара. Трябва да отбележим, че с такава стабилност “извънземното” се характеризира и в движение. Все пак гумите отпред са две. Следователно две са и контактните петна. Двойно по-голямо би трябвало да бъде и сцеплението на предницата с асфалта. Представете си, че преминавате по-разсеяно през едно от най-опасните места в града – улеят край трамвайните релси, и едното ви колело пропадне в него. Другото няма да позволи на скутера да ви подведе и вие ще останете на него. А и няма да почувствате вадичките студена пот, издайнически поели надолу по гръбнака ви.

Не се оставяйте на външния вид да ви заблуждава. Общата широчина е 745 мм, съвсем малко повече от тази на обикновен скутер. Разликата обаче е, че докато се провирате между колите с бавна скорост, кормилото ви няма да шари вляво и дясно, в опит за запазване на равновесие.

Триколката се задвижва от доказалия се QUASAR с работен обем 250 куб. см, а мощността (22 к.с.) е напълно достатъчна не само за бързо изстрелване на светофара, но и за извънградски пътувания на по-големи разстояния. Благодарение на вариаторната трансмисия от вас не се изисква да превключвате скорости, но това не е нещо ново и е типично почти за всички градски двуколесни. Съществената разлика е, че машинката с три колела разполага с ръчна спирачка, която действа точно като при лек автомобил и може да я паркирате сигурно, дори при наклон на пътя.

Е, Piaggio MP3 все още е като бяла лястовица по градските ни улици, но все отнякъде трябва да се започне. Българинът по-често прави сметка на парите си и на това, какво получава срещу тях. Автомобилните шофьори също стават по-толерантни, а мотоциклетистите – все повече. Тенденцията е необратима, значи посоката е вярна.

 

Технически Характеристики

Двигател:
Едноцилиндров, четиритактов, 4 клапана SAS – Piaggio
QUASAR
Работен обем, куб. см    
244,3
Диаметър/ход на буталото, мм  
72×60
Мощност, к.с.    
22 при 8250 об./мин.
Макс. върт. момент, Нм    
21 при 6750 об./мин.
Мазане    
Принудително с маслена помпа

Трансмисия    
Twist and Go с автоматичен съединител и безстепенна предавателна кутия (CVT) с контролирано разпределение на въртящия момент

Охлаждане    
Течно

Стартер    
Електрически

Рама    

Тръбна, усилена

Окачване
Предно    
Паралелограм от 4 алуминиеви рамена с 2 поддържащи тръбни елемента. Ход 85 мм
Задно  
Два двойнодействащи регулируеми хидравлични амортисьора с пружина. Ход 110 мм

Спирачки
Предна
Двоен диск инокс с диаметър 240 мм и две противоположно действащи работни цилиндърчета
Задна
Дискова, инокс с  диаметър 240 мм и двубутален спирачен апарат

Гуми
Предна  
Безкамерна 120/70/12"
Задна  
Безкамерна 130/70/12"

Размери, мм
Дължина    2130
Широчина    745
Междуосие    1490
Височина на седалката    780
Суха маса, кг    204
Резервоар, л    12
Емисии    Покрива всички стандарти по Европейски директиви Евро 3
Цена в лв. с ДДС    11 950

Автор: П. Петров
Снимки: Moto Club

 

Moto Club

  • Петър Петров

    17.05.2017 #1 Author

    Здравейте много ми хареса статията
    Бих искал да се свържа с автора по някакъв начин
    БИх искал да му задам два три въпроса относно мотора,Надявам се да кара такъв
    Благодаря
    Ще Ви бъда благодарен ако ми дадете негови координати
    Поздрави ПЕПИ

    Отговор

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *