Ще се върне ли Triumph към Daytona през 2020 г. с двигателя 765 за Moto2? Ще се върне ли Triumph към Daytona през 2020 г. с двигателя 765 за Moto2?

Triumph се завръща през 2019 г. в най-големия мотоциклетен шампионат, след като фирмата от Хинкли става официален доставчик на двигатели за клас Moto2. Фенове на марката, пък е не само те, си задават въпроса, къде се вписва в тази схема Daytona 765?

Превъзходният мотоциклет Daytona 675 не е в състояние да изпълни Euro4. Затова моделът ще изчезне от магазините в Обединеното кралство, а и в Европа през 2018 г. Затова сега клиентите искат да насладят максимално на мотоциклета с тройна мощност, опънато и привлекателно шаси и пристрастяващ звук на двигателя.

При всяка друга година от раждането на клас Суперспорт през 1987 г.,  има нова марка, по-бърза, по-лека, по-мощна и по-технологична, която може да я замени. Но не и сега. Пазарът на суперспорт моторите намалява с тревожно темпо през последното десетилетие и докато някои производители се хвалят здраво и се държат като Yamaha с актуализирания си 2017 YZF-R6, то други просто си позволяват да изчезнат с моторите си. Honda, Suzuki и Kawasaki не успяха да направят сериозни актуализации през последните години, а техните суперспортни модели влизат зад завесата Дори емблематичният GSX-R750 е под заплаха, въпреки твърденията на Suzuki, че той ще продължи да съществува.

Сега въпросът е какво е бъдещето на Daytona? Triumph със сигурност не би направил такава дръзка атака към Moto2, ако няма намерение да строи нов Daytona. Компанията вече е готова да прави обиколки  тестовото муле за Moto2, като използва собствено шаси. Така марката има готови двигател, шаси, електронен пакет и възможности. Затова може да започне да се прави  нов Daytona.

Всичко е  въпрос на търсене. Ако има достатъчно настоящи и потенциални собственици на Daytona, а от Triumph със сигурност се убедят, че продажбите ще бъдат значителни, тогава има шанс да започне производство. Стийв Сарджънт, главен продуктов директор на Triumph казва: „Ако можем да докажем търсенето, разбира се, ще го направим. С вълнението, което имаме около Moto2, бихме били глупави да не го считаме за възможно. Жизнеспособността е от решаващо значение. И процесът на разработване и хомологация на нов Daytona не е толкова просто, колкото изглежда от производствата, които Triumph вече имат, благодарение на Street Triple RS и техните тестове Moto2.
Единственото сигурно в момента е, че Daytona 765 не се очаква нито през 2018, нито 2019 г.  Най-ранната възможност е 2020 г. Това е година, след техния двигателен дебют в Moto2. Но зелена светлина за производството ще има, само ако могат да съберат необходимата клиентска маса, за да убедят Triumph, че няма да изливат милиони в проект, който не може да възвърне инвестицията. Те трябва да бъдат бомбардирани с искания да заменят сегашния върхов Daytona 675 с разработена Daytona 765 от Moto2. И тези искания трябва да бъдат подкрепени с продажби.

Стефан Илиев

Няма коментари до момента.

Напишете първи коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *