Представиха Harley-Davidson FXDR 114 и в София Представиха Harley-Davidson FXDR 114 и в София

Само два месеца след световната си премиера, новият Harley-Davidson FXDR 114 бе показан днес и в София. Вносителите от Harley-Davidson Sofia не само показаха машината, но и вече са подали уникалния мотоциклет. Все пак новият му собственик се е съгласил така желаната от него машина да остане още ден в шоурума, за да мине премиерата. Та можахме да чуем и гласа на новия FXDR 114.

С пауър круизъра FXDR 114 производителите от Милуоки търсят таргет към по-младите хора, като така продължават политиката си на разширяване на аудиторията на клиентите. Вече писахме за този модел Harley-Davidson  FXDR 114, с който можете да потеглите на дълъг път, да се движите в града, заради компактните му размери и да излезете на пистата, за да разтъркате мотора при по-висока скорост. Мотоциклетът е е построен на базата на семейството Softail, използва неговата рама, но е и доста различен. Първо той е по-лек – само 303 кг с течностите. „Отслабването“ е заради алуминиевата подрама, с която се пести 8 кг от теглото.  Заради здравото шаси на Softail, моторът е лек за управление както вече споменахме в града, на шосе и на писта. С него спокойно може да се ляга в завой – 32.6 градуса при ляв и 32.8 при десен.

Впечатлени прави огромния ауспух, който може да се поръча и карбонов.  Той дава пропорционален контраст между колела и опашка. В таблото са напълно интегрирани дигиталните измервателни уреди и открития външен регулатор на окачването. LED фарът е облечен в аеродинамичен обтекател, а издълженият 16.5-литров резервоар прави профила на FXDR 114 още по-впечатляващ. Опашката е скъсена в драг стил, за да покаже 240-милиметровата задна гума, а седалката стои като излята отгоре. Капакът към опашката може да бъде свален и да открие място за съхранение на вещи. Мотоциклетът е… „егоист“ и няма място за пътник.  Задният калник е от композитен материал, прегръща гумата и се движи с нея чрез окачването, което го прави почти невидим, когато FXDR 114 се движи. Модулът за задните светлини и регистрационната табела са закачени на алуминиева стойка, разположена от лявата страната на задната вилка, което оставя дясната част от задното колело абсолютно на показ. Предната и задната джанта са завършени с Gloss Black и Satin Black боя и имат лазерно гравирани оранжеви графики с надпис Harley-Davidson.

FXDR 114 е с променено окачване отпред е с обърнатата 43-милиметрова вилка с ход 240 мм, която прави управлението по-стегнато и подобрява обратната връзка, като дава по-голям наклон на предната гума и я притиска по-плътно към асфалта. Това води до подобрено поведение при екстремно спиране и управление. Отзад окачването е с моношок и с централен амортисьор, с оптимизиран ъгъл между рамката и вилката. Окачването може да се регулира от ездача и така той сам да намира оптималната настройка за пътя пред него.  Спирачките са двойни 300 мм дискови със стандартен ABS.

Както се досещате, двигателят на FXDR 114 е мощният V-Twin Milwaukee-Eight 114 с мощност 90 к.с. и със 160 Нм въртящ момент. Формата на всумкателния колектор е вдъхновена от световния шампион Screamin’ Eagle/Vance & Hines драг мотоциклет и е проектирана специално да подобрява потока на въздуха към двигателя. Дизайнът на главата на цилиндъра с 4 клапана, двойните детонационни сензори и прецизното охлаждане на маслото позволяват компресия от 10.0:1 и създават вълнуващо ускорение. Двигателят е захванат за шасито, което създава допълнително усещане за твърдост и подобрява отзивчивостта при управление и спиране. Освен това двойните балансиращи валове поглъщат вибрациите в свободен ход и подобряват комфорта.

Стефан Илиев

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *