Поддръжката на веригата е нещо, което се прави най-често в обслужването на вашия мотоциклет. Нейното състояние трябва да се преглежда често, защото скъсването води до тежки последици. Ако изхвърчи назад, може да удари този, който се движи след вас. Ако пък отиде напред, обикновено къса водната помпа, тъй като на повечето мотоциклети тя е близо и горещата течност може да ви попари краката. Затова веригата трябва често да се проверява и поддържа.

Ако е дошло време да сменяте оригиналната, най-важно е да изберете качествена верига за машината. Според мен най-добрите са RK и D.I.D. С последните карат и пилотите в МоtоGP. И двете марки са японски и наистина са най-добрите. Е, вярно е, че са и по-скъпи, но разликата се изплаща по време на експлоатация. Ако се поддържа нормално, една от тези вериги може да изкара между 25 000 и 30 000 км.

Най-често трябва да проверявате обтягането. За всеки мотоциклет има допустимо провисване, което е указано от производителя. За шосейните машини то е около 20-30 мм, за кросовите – повече. Може да проверите дали провисването е равномерно, като въртите колелото.

Веригата трябва задължително да е добре смазана. Смазването става на всеки 700 до 1000 км и задължително след като сте карали в дъжд. Преди да я смажете, трябва да я почистите добре и да я изсушите. Не трябва да се използват коресилин или подобни препарати, защото те разяждат гумата на звената. Нафтата също не е за препоръчване, защото след това смазката, нанесена върху веригата, се разпръсква. Аз лично използвам обезмаслител „Меглио” и четка за зъби. По-бавно е, но почистването е перфектно. Когато почиствате веригата, трябва да свалите и капачето. При движение на мотоциклета в него се събира прах, песъчинки и други боклуци и ако не го почистите, те отново полепват върху веригата. Не е препоръчително веригата да се мие на пароструйка под високо налягане. По-добре – на течаща вода, а след това да се подсуши и смаже. Иначе рискът от ръждясване е много по-голям.

Не опитвайте да занитвате сами веригата. По-добре идете при механик, който разполага със специализиран инструмент. Блъскането не води до нищо добро. Връзката не става добра и това място може да съсипе пиньоните, дори скоростите. Да не говорим, че се нарушава баланса и от там – комфорта на возене. Когато се сменя веригата, трябва да се сменят и пиньоните. Ако оставите износените пиньони, те могат да съсипят новата верига много бързо. По-скъпо е, но пък се подсигурявате.А новият сезон вече чука на вратата. Приятно и безаварийно каране!

 


Moto Club

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *