Peugeot Scooters представя своята визия за електрическа мобилност Peugeot Scooters представя своята визия за електрическа мобилност
Peugeot Scooters – водеща световна марка за моторизирани двуколесни превозни средства, е пионер в много иновации в своята над 120 годишна история. Като производител... Peugeot Scooters представя своята визия за електрическа мобилност

Peugeot Scooters – водеща световна марка за моторизирани двуколесни превозни средства, е пионер в много иновации в своята над 120 годишна история. Като производител на първия мотоциклет през 1898 г. и на първия електрически скутер Scoot’elec преди повече от 20 години, Peugeot Scooters винаги е била отдадена на развитието на мобилността. В този дух подразделението за изследователска дейност обединява усилия с 11 партньора в европейски консорциум, за да отговори на предизвикателствата на утрешния ден. Проектът EU-LIVE „Efficient Urban Light VEhicle“ (Ефективно градско леко превозно средство) си е поставил за цел предизвикателството да разработи и проектира електрическия транспорт на утрешния ден, подкрепян от Европейската комисия като част от програмата за проучване и иновации „Horizon 2020“.
Докато Peugeot Scooters е на път да лансира своят нов електрически скутер – Peugeot 2.0 e-powered bg GenZe, марката участва и в голям европейски проект по разработване на решения за мобилност. Като член на консорциума EU-LIVE, Peugeot Scooters допринася в пазарното проучване за определяне очертанията на проекта и в описването на спецификациите за 2 от 3 проекта за превозни средства L5e1 и L3e2.
Разработвано в продължение на две години, превозното средство в категория L5e, беше представено от консорциума EU-LIVE.
Замислен като липсващото звено между света на 4-колесните и 2-колесните превозни средства, този концептуален модел – 4-колесно превозно средство е регистриран като 3-колесно, благодарение на предния си размер от 750 мм над изисквания минимум от 460 мм и не изисква шофьорска книжка за мотоциклет, за да бъде управляван. Оборудван е с най-новите технологии на Peugeot Scooters по отношение на мотора. Задвижващият тракт, проектиран съвместно с IFP Energies Nouvelles (обществената организация за проучване, иновации и обучение в сферата на енергията, транспорта и околната среда), е заимстван директно от двигателя PowerMotion*. Този двигател, изцяло разработен и произвеждан в завода в Мандьор (Франш-Конте), оборудва Peugeot Metropolis, 3-колесния скутер с марката на Лъва и символ на наследствeността на Peugeot Scooters.
Тази обновяема версия на 31 kW-тия едноцилиндров бензинов двигател на Peugeot Scooters с дизайн, който ограничава вредните емисии и шума, се присъединява към два електрически мотора на задните колела в проекта EU-LIVE. Следователно използването му се осъществява последователно по време на пътувания в крайградски зони при скорости между 70 и 130 км/ч.
Peugeot Scooters, лидер в проекта L3e на консорциума
Монтираният в колелата електрически мотор, разработен от партньорите Elaphe Propulsion Technologies и Brembo за хибридното превозно средство L5e, е наличен и като електрическа версия за 2-колесни превозни средства, която е еквивалент на силов агрегат ICE с работен обем 125 см3. Системата на задвижване и шасито са внедрени от Peugeot Scooters. Демонстрационна версия на това превозно средство ще бъде представена през първата половина на 2018 г. Проект, подкрепян от целия консорциум, но чието управление е поверено на Peugeot Scooters. С мощност от 10,5 kW, батерия Samsung SDI Battery Systems от 5,3 kWh и заряд на батерията, достатъчен за около 100 км, този скутер от ново поколение демонстрира способността на марката да интегрира иновациите на своите партньори в своята собствена сфера на компетентност, за да усъвършенства 2-колесното превозно средство.

Стефан Илиев

  • Smatic

    09.02.2018 #1 Author

    Подобен на този електрически скутер може да се окаже разковничето за намаляване на трафика, мръсотията, задръстванията и лудницата в София. Единствено от снимката не става ясно за колко човека е скутера. Дано и оборудването на е прекалено спартанско за подобен род возила, хубаво е производителите да внедрят вече доказани технологии като дискови спирачки, въздушно окачване, навигация, системи за безопасност като въздушни възглавници, дори елементарен бордови компютър и други стандарти. Идеята изглежда има бъдеще…

    Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *