Още по-екстремна Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports за 2018 г. със 7 режима Още по-екстремна Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports за 2018 г. със 7 режима

Просто карай напред! Без притеснения, без ограничения. Освободи своята страст към приключенията…..

Когато си с мотоциклет ти усещаш свободата по непознат за автомобилистите начин. Отдаваш се напълно на адреналина, и на позитивните емоции. С новата Africa Twin Adventure Sports можеш да достигнеш и до най-отдалечените, екзотични и красиви места на Земята – на две колела и с една мечта! За повечето производители на мотоциклети самото участие в Париж-Дакар е голямо предизвикателство, а успешното изминаване на целия маршрут е безспорен триумф. Но Africa Twin е създадена да побеждава. Вдъхновена от митичния NXR750 с лекота преодолява и най-тежките терени. Не е проблем да прекоси пустинята с безкрайните пясъци, скали, прах и мръсотия, с температури през нощта от под нулата, през деня до +50℃, със замърсеното гориво и задръстени филтри. Наследила създадения преди 30 години легендарен Honda XRV650, Africa Twin става правоприемник на неговата слава, и обогатява носталгията и емоцията с натрупания през годините опит, висока технологичност и иновативност.

И преди, и сега тайната на успехите е в перфектния баланс между тегло и мощност. Резултатът е мотоциклет, който може да бъде каран всекидневно в трафика, да бъде използван за туристически обиколки, както и за незабравими офроуд приключения. За 2018 Honda е подготвила една нова Africa Twin Adventure Sports, създадена за още по-екстремни преживявания.

Africa Twin Adventure Sports е по-висок от предшественика си, с по-широка, удобна седалка, и с по-изправена позиция на водача. Спойлерите и ветроупорното стъкло осигуряват по-добра защита на водача, а по-големия и усилен протектор на картера, както и ролбарите пазят мотоциклета. Новият резервоар поема 5.4 литра гориво в повече,с което увеличава автономността до 500 км. Ръкохватките с подгрев, изводът за зареждане 12V и др. дребни екстри създават комфорт и удобство. Мотоциклетът е с нова, оптимизирана кутия на въздушния филтър, с олекотения балансиращ вал, системата за подаване на газ Throttle By Wire (TBW) с три режима, и с контрола на сцеплението Honda Selectable Torque Control (HSTC) .

Уникалната автоматична скоростна кутия с двоен съединител DCT (Dual Clutch Transmission) дава възможност и за механична смяна на предавките. Освен познатия механичен, директен автоматичен, и три спортни автоматични режима има възможност и за по-добър контрол на офроуд приключенията с G бутона. При неговото натискане независимо от режима, в който сте вие получавате контрол над съединителя и възможност за по „директно” управление. Задните мигачи са с функция Emergency Stop Signal. При скорост от над 53 км/ч, и натискане на някоя от спирачките, и намаляване с над 6,0 м/s2 се включват аварийните светлини, с което се предупреждават другите участници в движението. При мокро време и задействане на ABS времето за реакция се скъсява, и реагира при намаляване с 2.5m/s2. Изключват се автоматично: вместо с обикновен таймер сравнявайки скоростите на предното и на задното колело, и изчисляват кога да дезактивира системата.

Докато Africa Twin 2017 предлагаше 3 режима на HSTC, плюс OFF, моделът за 2018 г. е със 7 режима – от режим 1 за агресивна офроуд експлоатация с максимално сцепление до режим 7 за мокри и хлъзгави гладки настилки. Има възможност и за пълното изключване на HSTC.

Двигателят работи в три основни режима:

TOUR/Туристически: максимална мощност(1), средна моторна спирачка (2), и висок HSTC (6).

URBAN/Градско: средна мощност (2) и моторна спирачка (2), и висок HSTC (6).

GRAVEL/Оф-роуд: ниска мощност и моторна спирачка(3), и висок HSTC (6).

Четвъртият режим: USER дава възможност на водача на персонализира, както и да променя по всяко време настройките, за да получи перфектния за него мотоциклет

Новата DCT за Africa Twin е разработена специално за работа в по-тежките условия на оф-роуда. Благодарение на G-превключвателя на таблото може да променяте сцеплението на задната гума, и да осъществявате по-голям контрол благодарение на възможността за промяната на приплъзването на съединителя при смяната на предавките. Превключването на скоростите отчита и промяната на наклона (степен на стръмност при изкачване/слизане) за оптимален контрол.

Оригиналните аксесоари, които Honda предлага за новата Africa Twin Adventure Sports включват: туринг чанти, гумени степенки за пътника, крачен превключвател за DCT,  фарове за мъгла, ленти за каплите, алармена система, централна стойка, усилена защита за картера, два вида занижена седалка, куик-шифтър, чанта за резервоара.

Пазарната премиера в България е обявена от средата на март. Цените у нас са: CRF1000A2 Africa Twin Adventure Sports – 28 699 лв., CRF1000D2 Africa Twin Adventure Sports – 30 699 лв.

  1. Техническа спесификация
Двигател  4-тактов, течно охлаждане, 8 клапана, двуцилиндров, паралелен
Работен обем 998cm3
Диаметър & ход на буталото 92.0 x 75.1mm
Мощност 70kW/7,500rpm (95/1/EC)
Въртящ момент 99Nm/6,000rpm (95/1/EC)
Горивна система  
Резервоар за гориво 24.2 литра
Разход на гориво (според предписанията на WMTC) MT: 21.7 km/l (WMTC)
DCT: 21.8 km/l (WMTC)
Трансмисия  
Съединител MT: Многодисков, приплъзващ, в маслена баня, с пружина

Опция: DCT

Скоростна кутия Постоянно зацепена  6-степенна MT / 6-степенна DCT с on и off-road режими
Крайна предавка O-ring запечатана верига
Рама Стоманена рамка с двойно рамо и високоякостна задна подрамка S
Габарити  
(L x W x H) 2,340 x 930 x 1,570mm
Междуосие 1,580mm
Височина на седалката (Стандартна/ Ниска позиция) 900/920mm
Клиърънс 270mm
Сухо тегло 243 kg (MT), 253kg (DCT)
Радиус на завой 2.6m
Окачване, гуми, спирчана система  
Окачване (предно) Обърната вилка Showa 45mm с хидравличен пълнител с регулируемо налягане на твърдост и рибаунд, 252mm ход, 224mm аксиален ход
Окачване (задно) Моноблок алуминиева ключица Pro-Link с газов амортисьор, двойно хидравлично регулиране на налягането и на рибаунда, 240 mm ход на задното колело

 

Предна капла Алуминиева, със спици 21M/C x MT2.15
Задна капла Алуминиева, със спици 18M/C x MT4.00
Предна гума 90/90-21, с вътрешна гума
Задна гума 150/70-R18, с вътрешна гума
Спирачна система  
ABS система 2-канален с възможност за изключване на задния ABS
 Предна  310mm двоен хидравличен вълнообразен диск с алуминиева главина и радиално разположен 4- бутален спирачен апарат със синтерирани накладки
Задна  256mm хидравличен вълнообразен диск с еднобутален спирачен апарат със синтерирани накладки. DCT вариантът е оборудван с допълнителна паркинг спирачка с плъзгащ се еднобутален апарат
Табло и ел. система  
Табло Рали стил на дисплея (LCD) тип негатив (светли символи на тъмен фон за по-добра четивност) , отчитайки: Режими, Скоростомер, Изминато разстояние, Гориво, Предавка, ABS, HSTC, Пробег, и Часовник
Фар Двоен LED (1 дълъг/1 къс)
Стоп-светлини LED
Мигачи LED

Стефан Илиев

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *