MotoGP: Петручи отказа на Aprilia, Милър в Pramac Ducati MotoGP: Петручи отказа на Aprilia, Милър в Pramac Ducati

На Заксенринг, по време на Гран При на Германия усилено се говореше за две рокади в отборите за 2018 г. Едната е, че от Aprilia се интересуват от Данило Петручи и му дават доста пари като оферта. В същото време, за нов пилот в OCTO Pramac Ducati се спряга австралиецът Джак Милър. Данило обаче опроверга напускането на сегашния си отбор и преподписа договор за една година.

Петручи, който спечели надпреварата със съотборника си Скот Рединг и във втората половина на сезона ще получи новия мотор на Ducati – GP17, прави най-добрия си сезон като пилот в MotoGP с две места на подиума и три старта от първа редица в последните 4 старта. Това е далеч по-добре от зимните тестове и началото на шампионата, когато Петручи бе преследван от технически проблеми и остави доказалият се мотор GP16 в ръцете на Алваро Баутиста и Рединг. Нещата обаче се промениха и на домашното си състезание в Муджело, където той от 9-о място стана 3-и, а на Ассен бе само на 0.063 сек. след Валентино Роси.

Това привлече вниманието на хората от Aprilia и най-вече на шефа на тима Фаусто Грезини. Петручи първо заяви, че ще реши бъдещето си по време на лятната ваканция. От двете марки  – Ducati и Aprilia обаче го притиснаха да вземе решение. И той го взе. Петручи казва: „За смяна на отбора в този момент не е добре да говорим. Аз наистина обичам този отбор, аз наистина обичам Ducati. И представете си днес да кажа на хората от Pramac: „ОК, отивам в Aprilia?“ Във втората част на сезона може да бъде много трудно, особено за психиката ми. Pramac ми осигури най-голямата стъпка в моята кариера, най-голямата помощ. Затова аз наистина исках да остана с тях. От Aprilia ми направиха много добро предложение, бих искал да им благодаря, но аз предпочитам да имам конкурентен мотоциклет и конкурентен отбор. “
Не е официално потвърдено, но 26-годишният италианец ще получи най-новата машина на Ducati през 2018 г., заедно с официалните пилоти Андреа Довициозо и Хорхе Лоренцо. С подписването на договор само за една година директно с Ducati, Петручи ще бъде свободен да напусне заводския отбор през 2019 г., когато почти всички съществуващи договори изтичат. Въпреки че MotoGP вече е в лятна почивка, Петручи ще прави някои частни тестове за Ducati в Мисано на 19 и 20 юли.

PA2158694.0008

Скот Рединг все още не е потвърдил своето бъдеще, но нищо чудно да бъде заместен от Джак Милър в Pramac Ducati. Тригодишният договорът на младия австралиец с HRC изтича и изглежда няма да бъде подновен, въпреки че преговорите с Marc VDS продължават. Не само Marc VDS, но Aprilia и Suzuki също са възможни отбори, в които победителят от Асен 2016 г. може да кара. Но Pramac Ducati сега се очертава като фаворит?

Преговорите  между Джак Милър и Pramac за второто пилотско място на Desmosedici GP продължават. Ако сделката стане, Милър, който ще прекара почивката в състезания за Honda на Сузука, ще се присъедини към Данило Петручи, на мястото на Скот Рединг. Англичанинът в момента обаче има сключен договор директно с Ducati. Това означава, че може да бъде преместен в някои от другите сателитни тимове – Aspar или Avintia, които още нямат потвърдени пилоти за 2018 г. Другите опции за Рединг е да се върне в Marc VDS, където състезаваше в Moto2 и тимът се ръководи от личния му мениджър Мишел Бартоломи до 2015 г., преди да се присъедини към Pramac. Може би той ще се върне за трети път?
Marc VDS досега вече има един подписан договор – с лидера в клас Moto2 Франко Морбидели, за да кара един от двата мотора Honda през следващия сезон. Тито Рабат в момента е съотборник на Милър, но води преговори с Avintia Ducati.

 

Стефан Илиев

Няма коментари до момента.

Напишете първи коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *