MotoGP: Педроса с Honda най-бърз в първия тестов ден на Сепанг MotoGP: Педроса с Honda най-бърз в първия тестов ден на Сепанг

На пистата Сепанг в Малайзия започнаха първите официални тестове за 2018 г. най-бърз в първия ден бе пилотът на Repsol Honda Дани Педроса. Пистата първоначално беше мокра, след това в питлейна бяха извадени сликовете, защото трасето започна да изсъхва. Педроса, който е и притежател на рекорда за полпозишън, постигна време 1:59,427, което бе с 3 десети (0,343 сек.) по-добро от това на втория в шампионата миналата година Андреа Довициозо (Ducati Team), а трети само на 0,032 сек. остана съотборника му Хорхе Лоренсо.

Гумите, които използваха пилотите бяха същите, както на състезанието през 2017 г.  –  меки, медиум и твърди отпред, а отзад – меси, медиум и твърди асиметрични. Michelin бяха донесли два чисто нови предни типа гуми, които да пробват пилотите, докато отзад бе направена малка еволюция на покрието.

Най-бързият – Педроса и съотборникът му Марк Маркес бяха с прототипа на машината за 2018 г., както и със спецификацията за 2017 г.  на RC213Vs на Repsol Honda. Педроса направи 56 обиколки, докато шампиона Маркес навъртя 51 и стана 7-и. Пилотът на LCR Honda Castrol Кал Кръчлоу също тества прототипа за 2018 г. на HRC. Британецът имаше три мотора в бокса. Той бе първият пилот, който катастрофира, но стана и първият, опитал сликовете на пистата. Кръчлоу направи 38  обиколки с време  2:00.522,  което го прати на 9-о място във временното класиране.

dovi

Обнадеждени са и в гаража на Ducati, особено след първите частни тестове на Кейси Стонър, който се изказа доста позитивно за новия GP18. Андреа Довициозо и Хорлхе Лоренсо имаха на разположение и двата мотора –  GP17 и  GP18. Dovizioso бе известно време начело на класирането, преди да бъде изместен от там, но след това той отново се изкачи на второто място. Победителят в Малайзия през  2017 г. направи 35 обиколки, като най-добрата му беше 1: 59.770, а неговият съотборник Лоренцо също по-късно се изкачи на 3-о място, като направи 38 обиколки.  Данило Петручи (Alma Pramac Racing) успя да нареди третата  машина Ducati на 4-о място, точно пред новия си съотборник Джак Милър. Така те вкараха 4 мотора от завода в Борго Панигале в петицата или 80%.

Валентино Роси и съотборникът му от Movistar Yamaha MotoGP Маверик Виналес започнаха деня с нови елементи, но не и с новия пълен карбоново черен аеро пакет, с който караше машината си тестовия пилот Кацуюки Накасуга. Двамата бяха доста бързи, но бяха изместени от някои пилоти в последната им атака. С новото шаси, базирано на това от 2016 и двигателя 2018, Доктора оптимистично направи 50 обиколки, като най-бързата му бе 2: 00.233, която му отреди 6-о място, а Винялес бе 13-и след 72 тура. Първият, който излезе на още мократа писта беше Йохан Зарко (Monster Yamaha Tech 3). Той тества някои нови  за екипа на Tech 3 аеродинамични елементи. Той стана 8-и след 62 обиколки.

Екипът на Red Bull KTM Factory Racing впечатли още веднъж, при влизането си в своя втори сезон. Пол Еспаргаро влезе в топ 10, а съотборникът му Брадли Смит – 17-и. Испанецът направи 39 обиколки, а британецът с една по-малко. Тестовият пилот Мика Калио също излезе за малко на пистата.

След като направиха грешка с двигателя през 2017 г., отборът на Suzuki Ecstar бяха принудени да оправят проблема. Сега може би вървят в правилната и много добра посока със спецификацията на двигателя за 2018 г. Бившият новобранец Алекс Ринс беше по-напред 0- 11-и в първия ден след 63 обиколки, а Андреа Яноне стана 16-и, но само с четири десети по-назад. Междувременно Aprilia работи по разпределението на теглото и по подобряването на  мощността през зимата. Сега ще се съобразява с констатациите на пилотите си  Алеиш Еспаргаро и Скот Рединг. Еспагаро бе най-бързият от Aprilia Racing Team Gresini – 14-и с 40 обиколки, а Рединг стана 21-и.

Най-бързият новак за деня бе Такаки Накагами (LCR Honda Idemitsu), който стана 12-и и то с машината на  Honda за 2017 г.  той направи 64 обиколки. Шампионът в Moto2 Франко Морбидели (EG 0,0 Marc VDS) с Honda стана 18-и с 62 обиколки.

Стефан Илиев

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *