MotoGP: Накагами на върха, три мотора Honda в топ 5 MotoGP: Накагами на върха, три мотора Honda в топ 5

Такаки Накагами от екипа на LCR Honda Idemitsu бе най-бърз на последните тестове за 2018 г. в клас MotoGP на пистата „Херес Анхел Нието“. Във втория ден от изпитанията той даде и най-доброто време за двете сесии 1:37.945, като направи 66 обиколки със своят мотоциклет Honda за 2018 г. Световният шампион Марк Маркес (Repsol Honda) бе много близо до японеца – само на 0.025 или с време 1:37.970. Трети стана Маверик Винялес (Yamaha Factory Racing) на 0,121 сек. Три машини Honda имаше сред първите петима в класирането, той като 4-и бе новият съотборник на Маркес – Хорхе Лоренсо.

В  Honda работиха по детайлите.  Маркес  заяви, че е правил настройки с различни типове гуми. Седемкратният световен шампион бе доволен от подобренията на двигателя. Той направи 56 обиколки, като се фокусира върху шасито. Лоренсо тестваше нова въздушна кутия. Той постигна 1: 38,105, което го нареди 4-и и беше само 0,039 сек. от Винялес. Лоренсо направи 65 обиколки и бе с третия мотоциклет Honda в топ 5.

Най-бързият мотор на Yamaha във втория ден бе на Винялес. След 78 обиколки той бе доволен от развитието на мотора за 2019 г. Той и съотборника му Валентино Роси (Yamaha Factory Racing) тестваха две различни спецификации на двигателя и Винялес вече е наясно с кой ще кара, защото заяви: „Общо взето имаме наистина конкурентен мотоциклет и времената на обиколки бяха близки.“ Докато Виналес изглежда доволен, деветкратният световен шампион Роси не беше толкова щастлив след първия ден, но във втория Роси завърши на 11-то място, след най-добра обиколка от 1: 38.596, като бе на 0.651 сек.  от Накагами. Доктора завъртя 67 обиколки, но още не е решил какъв двигател на Yamaha ще използва догодина. В бокса на  Petronas Yamaha SRT доволен бе и Франко Морбиделли, както и новакът Фабио Куартараро. Първият стана 6-и след 68 обиколки и само 0.173 сек. от лидера и обевидно бързо се адаптира от Honda към Yamaha. Куартараро направи 58 обиколки и стана 12-и като най-бързато му  обиколка бе 1: 38,761, като бе малко над една десета от Роси и под една секунда от Накагами.

В същото време Ducati беше единственият производител, според Андреа Довициозо, който не работеше в двигателя. Заводският тим от Борго Панигале работеше на модификацията на седалката, която в първия ден бе преместена от Алваро Баутиста. Въпреки падането си, Довициозо направи 44 обиколки, като най-добрата бе 1: 38,292 и стана 8-и, докато новият му съотборник даде най-добро време 1: 38,109 от направените 68 обиколки. Джак Милър (Alma Pramac Racing) имаше впечатляващ ден на пистата, като прекара много време в правенето на  различни настройки. Той беше най-бърз за кратко време следобед и завърши деня в 7-и след 57 обиколки, а най-добрата му беше 1: 38.207. Неговият съотборник Франческо багная бе най-бърз от новаците в класа. Дуото на Pramac беше разделено от Довициозо, по Пеко беше само над една десета от Милър. Италианецът направи 50 обиколки, като просто трупаше опит с употребявани гуми. Тито Рабат също с машина на Ducati, се завърна на пистата след като счупи крака си на Силвърстоун и направи 60 обиколки, като стана 13-и. Най-добрата обиколка на възстановяващия се пилот от Reale Avintia Racing бе 1: 38.876. Съотборника му Карел Абрахам даде 1: 39.744 след 40 обиколки и стана 17-и.

За Suzuki Ecstar Алекс Ринс продължи работата по новия двигател GSX-RR и различни комбинации на шасито, заедно с тестовия пилот Силвен Гинтоли. Ринс даде 10-о време – 1:38.522, като остана на  0.577 сек. от Накагами и направи 63 обиколки. Съотборника му Хоан Мир  завъртя 55 тура, като компенсира загубата на време от падането си в първия ден.  Световният шампион в Moto3 за 2017 г. стана 14-и.

Трудни изпитания имаха Aprilia Racing Team Gresini, тъй като Алеиш Еспаргаро беше болен и изпусна първия ден, а и половината от втория. Той направи само 11 тура Андреа Яноне пък падна и се качи на мотора с контузен крак, за да направи 36 обиколки и завърши 11-и. Новият тестов пилот Брадли Смит направи 59 обиколки, а другият тестер – Мато Байоко бе последен с 48 тура.

В KTM  Пол Еспаргаро (Red Bull KTM Factory Racing) отново беше най-бърз с австрийската машина с 1: 39.144 след 60 обиколки.  Той стана 15-и, като работеше по много различни части на RC16. Мениджърът на тима Майк Лейтнер каза, че гонят по-големи позиции в машината. Йохан Зарко се справя по-добре с преминаването си към новата машина. Французинът беше на седем десети от съотборника си . Хафиз Сиахрин също прави тестове за KTM Tech 3 Racing и даде 1: 40.520, а съотборникът му Мигел Оливейра имаше най-добрата обиколка от 1: 40.577, само на десета от малайзиеца. Те направиха съответно 54 и 61 обиколки, тъй като и първият преминаха от машина Yamaha към КТМ, а вторият идва от Moto2.

Това бяха последните тестове за тази година. Сега отборите започват работа в заводите си.  Изпитанията ще бъдат подновени през февруари на пистата Сепанг в Малайзия.

Стефан Илиев

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *