MotoGP: Много мераци за последния тест в Катар MotoGP: Много мераци за последния тест в Катар

След Сепанг и Филип Айлънд, идва последният от трите официални предсезонни тестове, преди шампионата за 2017 г. На 10 март изпитанията ще започнат в Катар, а на същата писта Лосаил на 26 март ще започне шампионата. По време на теди тестове всички пилоти ще бъдат вече с новите си мотоциклети и ще ги пробват за последно преди началото на сезона.

test

За миналите тестови сесии суперзвездата беше Маверик Винялес от екипа на Movistar Yamaha MotoGP. Той беше най-бърз още първия път, когато се качи на новата си машина във Валенсия, а след това направи съкрушителен удар на Сепанг и Филип Айлънд. С решенията, които е взел като настройки на шаси, Винялес явно е готов за битка, а по време на изпитанията в Катар ще направи последните корекции, за да започне битката уверено, в пълна готовност. Не е толкова щастлив обаче 9-кратният световен шампион Валентино Роси. Изпитанията на Сепанг за него бяха горе-долу. Тогава Yamaha дебютира с техните „вътрешни“ крилца, но Доктора на Филип Айлънд остана извън топ 10 и бе крайно разочарован. Той дори каза, че се върви в грешна посока. Но за кого? Сега Роси ще използва всички данни от Малайзия и Австралия, за да се анализират и да се работи в Катар.

След Винялес, другият претендент за короната преди началото на сезона е нейният носител от миналата година – Марк Маркес от Repsol Honda. Той специално фокусира работата си в дълги серии от обиколки и поддържането на темпо, а не за времето в един тур. След трудна 2016 г., Repsol Honda избраха спецификация на своя двигател, която да работи най-добре с новата електроника. Трикратният световен шампион в малките класове Дани Педроса догони своя съотборник и зае 3-а позиция на Филип Айлънд, въпреки че не кара на тази писта през 2016 г. Двамата пилоти от сателитните тимове – Кал Кръчлоу от LCR Honda и Джак Милър от EG0,0 Marc VDS играят ключова роля в тестовата програма на HRC след Валенсия. Двамата – Маркес и Педроса засега крият картите си, но явно смятат да ги изиграят, когато трябва.

Ducati Team разделя на две части своите тестове. Андреа Довициозо се концентрира върху развитието на мотора, докато новодошлия Хорхе Лоренсо търси скорост и стил на каране на Desmosedici. Няколко интересни технически решения ще бъдат тествани от заводския тим на Борго Панигале, като по-специално това е задницата на байка и с ауспуховата система. На Филип Айлънд Довициозо бе 7-и, а Лоренсо междувременно остана от съотборника си само на няколко десети и най-после постигна желания от него ритъм за една обиколка във висшия клас. Катар ще даде на Спартан, както наричат Лоренсо, последва възможност да свикне с машината, за да влиза директно в Q2.

Отборът на Suzuki Ecstar започна позитивно  2017 г. с новите пилоти Андреа Яноне и Алекс Ринс. Двамата работиха усърдно в на Сепанг и Филип Айлънд, а специално Ринс направи огромен скок и влезе в топ 10 в Австралия. Aprilia Racing Team Gresini са другият отбор с нови пилоти, включително и с новобранец. Алеиш Еспаргаро направи доста положителни резултати с на тестовете с актуализираната версия на RS-GP, а Сам Лоус се движи уверено напред.

Най-бързият новак на Филип Айлънд бе Йонас Фолгер (Monster Yamaha Tech 3). След трите дни той даде 4-о време. Германецът дори бе пред своя съотборник Йохан Зарко. Новаците от Tech 3 дават сериозна заявка, че ще играят ключови роли в новия сезон. Заводският отбор на Red Bull KTM Racing имаше също прилично представяне в Австралия. Двамата пилоти Пол Еспаргаро и Брадли Смит влязоха в границите на 1:29 мин. за обиколка, а това е прилично постижение за дебютанти в MotoGP.

Стефан Илиев

Няма коментари до момента.

Напишете първи коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *