93marquezНа втория тест на Сепанг не се появи нищо ново. Марк Маркес триумфира, Хорхе Лоренцо е единственият пилот, който и сега бе в близост до него. Кал Кръчлоу бе бърз, но само за една обиколка. Новият Ducati Desmosedici GP15 също е бърз, но само в ръцете на Андреа Яноне. Валентино Роси и Дани Педроса и вършат тяхната работа, но са изоставащи от техните съотборници. Брадли Смит надмина съотборника си Пол Еспаргаро. Suzuki е близо до лидерите, но не достатъчно, докато Aprilia са безнадеждно загубени.
Марк Маркес е безспорно по-бърз от останалите, независимо дали е в една обиколка или в симулация на състезание. Но обикновеното сравняване на времената не разкрива цялата картина. Когато Маркес симулираше състезание, направи 19 тура с усреднено постижение от 2:00.760. Само една обиколка не му достигна за пълна състезателна дистанция. 16 тура бяха за 2:00 мин., а само три от 2:01. Освен това трябва да се отчете и факта, че преди да направи симулацията, прекара 15 минути в бокса. След това наложи такова темпо, че подобри собственото си време за състезанието от миналата година с около 25 секунди. Това е сериозна скорост.
За разлика от Маркес, симулацията на състезание от Хорхе Лоренсо изглежда разочароваща. Пилотът на Movistar Yamaha направи само 11 пълни обиколки – шест за 2: 01 мин., а другите пет за 2:02. Това е същото темпо на Лоренцо в надпреварата през миналата година, когато той завърши 3-и, на 3,5 сек. зад Маркес. Но има разлика между Лоренцо и Маркес, във времето и условията на симулация. Маркес започва на неговата малко след 17 ч., когато температурите на въздуха и на пистата започнаха да спадат – съответно на около 30° и на 51°C. От своя страна Лоренсо имаше „брилянтна идея“, както се изрази той, да направи симулация в 15:30 ч., точно в средата на непоносимата тропическа жега следобед. В 14 ч. от Bridgestone обявиха температура на пистата от 60°, а на въздуха 35°C. В 15:30 г. температурите почти не бяха променени. Лоренсо наистина избра най-подходящото време. Състезанието през октомври започва в 16 ч., близо до времето, в което Лоренсо направи симулацията. Той хем искаше да види къде е спрямо опонентите си, хем да подобри своите слаби места и да бъде по-бърз като цяло. Слабостите на Yamaha са точно в тези условия – горещината и хлъзгавия асфалт на пистата. Затова симулацията в следобедната жега бе разумен избор.
99lorenzoЛоренцо и Маркес са на различни етапи в развитието на моторите си. След теста Маркес пак каза, че с мотора всичко е наред, както е било. Беше решил да ползва същото шаси, което кара на първия тест на Сепанг, а не модифицираната версия, която HRC докара за този тест. Сега Марк постави акцент върху стила на каране. Лоренсо от друга страна твърди, че неговия мотор се нуждае от повече работа. Въпреки че новата скоростна кутия с бърза смяна на предавките е подобрена, в сравнена със старата, тя все още има един или два проблема. Лоренсо не казва какви са, но все още резерв за подобряване.
Предимство Honda има, не е толкова голяма, колкото се предполага. Honda са почти готови да се състезават, но Yamaha все още имат известен потенциал за развитие Природният талант на Маркес е непроменен, докато работоспособността и хъса на Лоренсо остават силните му оръжия. Кой докъде е стигнал, ще стане по-ясно на следващия тест в Катар. На тази прашна писта Yamaha се държи по-добре, докато Honda може да изпита проблеми. Освен това ниските температури са по-добри за Yamaha, но само в определени граници. Когато асфалта стане по-студен, Yamaha губи сцепление, докато при излизането от завоите Honda се чувства в свои води. Идеалният температурен диапазон за Yamaha е малко по-тесен. Когато пистата е твърде гореща или твърде студена, YZR-M1 губи нужното сцепление, с което трябва да поддържа скоростта в завоя. Както личи обаче, М1 е единственото оръжие, което е в състояние да се противопостави на Honda RC213V.
46rossiВалентино Роси не крие, че Honda има предимство, особено в ръцете на Марк Маркес и посочи за доказателство симулацията на състезание на шампиона. Затова Роси каза: „Мисля, че Honda и Маркес са фаворитите за спечелване на титлите.“ Роси е доволен от свършената работа, свързана с новата скоростна кутия, но твърди, че все още има потенциал за развитие. Той прекара много време на пистата като работеше с използвани гуми. Това е мястото, където той имаше проблеми и то не само на Сепанг. Опитите му с бързи обиколки бяха осуетени, защото Доктора в първите часове постоянно попадаше в трафик. Той бе сигурен, че това му е попречило да бъди в топ 3. Но и не отдава особено значение на единичната бърза обиколка. Той твърди: „Това е просто за забавление!“ Според него основната работа, за която са дошли на втория тест е свършена.
29iannoneВ Ducati нещата са ясни. Изборът на Андреа Яноне е Ducati GP15, а Андреа Довициозо е малко по-предпазлив с новия мотор. Определено байкът има голям потенциал, по-голям от този на GP14.3, Довициозо каза, че някои проблеми обаче остават. В средата на завоя и последната част от спирачния път не са 100% ефективни. Факт е обаче, че новият мотоциклет се държи много по-добре в завоите и притежава необходимата стабилности скорост. Шефът на Ducati Corse Джиджи Дал’Ина също беше доволен, макар че също спомена за проблемите при спиране. Шефът каза, че 80% от коментарите, дадени от пилотите се покриват с резултатите от телеметрията. Останалите 20% са различни и изискват анализ. Яноне веднага се почувства удобно с мотора и бе много бърз. Довициозо все още се бори с баланса на машината, а неговият екип работи по разпределение на теглото. Това попречи Довициозо да направи симулация на състезание. Неговият екип искаше да опита нещо радикално, но не разполагаше с достатъчно време, за да го направи. Довициозо се надява, че това ще бъде възможно в Катар. Дал’Ина каза, че там ще реши кой с каква машина да започне шампионата.
Сензация ли направи Кал Кръчлоу. Като постижение – определено да. В последния ден нито Валентино Роси, нито Дани Педроса успяха да направят бързи обиколки сутринта на по-студен асфалт. Така Кръчлоу даде трето време. Но то не бе случайно. Бързата обиколка на пилота на LCR Honda беше само с 2 десети по слаба от тази на Хорхе Лоренцо и една от най-добрите, правени някога на пистата Сепанг. Кал също определя времето си за отлично, въпреки проблемите със спирачките. Те бяха същите, каквито имаше и Марк Маркес. Те се появиха при симулацията на състезание на Кръчлоу. Той направи няколко тура за около 2: 00 мин., но спирачното несъответствие стана причина времената му да варират и то в голям диапазон. Когато проблемът го няма, Кал е бърз, но когато се появи – губи време, средно с по 4 десети на обиколка. Оказа се, че причина за проблемите на спиране не е свързана с температурата на спирачната течност.

Стефан Илиев

Няма коментари до момента.

Напишете първи коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *