MotoGP: Лоренсо с рекордна обиколка на Сепанг MotoGP: Лоренсо с рекордна обиколка на Сепанг

Петкратният световен шампион Хорхе Лоренсо (Ducati Team) направи най-бързата обиколка за всички времена на пистата Сепанг в Малайзия. Той постигна 1:58.830, като подобри неофициалния рекорд на Марк Маркес (Repsol Honda) – 1:58. 867, поставен пак на предсезонните тестове, но през 2015 г.

Рекордът на Лоренсо бе в третия и последен ден от тестовете на пистата Сепанг. Най-близо до него бе пилотът на Repsol Honda Дани Педроса, който бе най-бърз в първия ден на изпитанията. Дани остана на 0,179 сек. от сънародника си. Трети е Кал Кръчлоу (LCR Honda Castrol) на 0,222 сек. и на 0,043 сек. от Педроса. Британецът също караше новата версия на Honda RC213V.

В третия ден не валя дъжд като в неделя и понеделник, а Лоренсо направи 48 обиколки, като постави рекорда в 21-ата. Това естествено не е официален рекорд, тъй като не е направен по време на състезателен уикенд, но постижението 1:58.830 е най-бързата обиколка, правена на две колела на Сепанг.

pedrosa1

Педроса направи 58 обиколки, като най-доброто му постижение бе в 9-ия тур, като не му достигнаха само 9 хилядни (0.009 сек.), за да слезе под 1:59 за обиколка. „Малкият Самурай“, както наричат Педроса, бе най-бързият пилот на Honda по време на първите тестове. Неговият съотборник Марк Маркес пробваше нови аеродинамични елементи по мотоциклета и завърши 7-и в третия ден. Маркес направи 75 обиколки, а най-добрата му беше 1:59.382. За трите дни той е 8-и в комбинираните времена.

Зад Кръчлоу, който е 3-и и за деня, в който направи 65 обиколки, и за 3-дневната сесия бе вторият пилот на Ducati Андреа Довициозо. Дезмо Дови завърши третия ден на повече от десета от първите трима, като направи 51 обиколки. Много близо до него бе друг мотоциклет от Борго Панигале, каран от Джак Милър за екипа на Alma Pramac Racing. Австралиецът, който смени Honda с Ducati,  продължи адаптацията си,  като постигна 1:59.346 с общо 36 обиколки и влезе в топ 5, въпреки падането, което направи в началото на сесията.

Алекс Ринс (Suzuki Ecstar) беше пилотът, който разби хегемонията на Ducati и Honda, като стана 6-и, само на 0.002 сек. от Милър и топ 5. Ринс, който излекува контузията си от 2017 г., направи 50 обиколки в Сепанг. Съотборникът му Андреа Яноне бе 12-и с 62 обиколки и дава надежда на заводския тим от Хамамацу за новия шампионат, след трудната 2017 г.

Най-бързият пилот с Yamaha бе 9-кратният шампион Валентино Роси. Доктора стана 8-и 9-и за трите дни. Доктора постигна днес 1:59.449 в 52-ата от общо 54 обиколки, като изпревари пилота на Monster Yamaha Tech 3 Йохан Зарко, в последните няколко минути на сесията. Зарко бе втори във втория ден. Съотборникът на Роси – маверик Винялес, който бе най-бърз вчера, бе 18-и, но бе 7-и за трите дни. Двамата пилоти на Yamaha пробваха нов аеропакет на мотоциклета, който Зарко изпитваше преди.

Данило Петручи (Alma Pramac Racing) вкара и втората машина на тима в Топ 10, като остана на 0.017 сек. от Зарко. Така Петручи е 4-ият частен пилот в най-бързите 10. След него бе друг независим пилот на Ducati – Тито Рабат (Reale Avintia Racing), който катастрофира днес, но не се контузи. Той направи 35 обиколки и остана само на 0.019 сек. от Петручи. Следващият независим пилот на Ducati е Алваро Баутиста от Angel Nieto Team – 15-и. Алеиш Еспаргаро (Aprilia Racing Gresini) води класацията на машините от Ноале – 13-и, като направи най-бързата си обиколка при последното излизане и стана последният пилот с време 1:59 минути в третия ден. Екипът на Aprilia се фокусира върху мощността и настройките на шасито. Съотборникът на Еспаргаро продължи адаптацията си към машината, като направи 56 обиколки.

Стефан Илиев

Няма коментари до момента.

Напишете първи коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *