MotoGP: Какво ново пред Гран При на Америкас MotoGP: Какво ново пред Гран При на Америкас

Този уикенд е вторият кръг от сезон 2015 на MotoGP за Гран При на Америкас или както е пълното име на състезанието Red Bull Grand Prix of the Americas. То ще бъде на пистата в Остин, Тексас.
Трасето е с дължина 5,5 км и е домакин на кръг от шампионата за трета поредна година. Интересното в предишните два кръга е, че триумфът на машините Honda е пълен, тъй като Марк Маркес и Дани Педроса окупират първите две места. Сега обаче няма да бъде така! Шампионът от Repsol Honda Маркес ще започне защита на титлата си от тази писта, след като в първия старт стана 5-и. На това трасе той има две поредни победи, като миналата година спечели всички тренировъчни сесии, квалифицирал се на първа позиция и е водил във всяка обиколка на състезанието по пътя към победата, като подобри рекорда на пистата.
Дани Педроса бе успешно опериран и ще отсъства в Остин и в Аржентина. Испанецът ще бъде заместен от японеца Хироши Аояма. Това е пръвото отсъствие на Дани от холандската Гран При на Ассен през 2011 г. Аояма има 64 старта в MotoGP, като миналата година стана 12-и в Остин с машина Aspar Honda RCV1000R.
Ducati се завърнаха с гръм и трясък в челото. Човекът, върнал славата на италианския производител е Луиджи Дал’Ина, който дойде като спортен директор от Aprilia в края на 2013 г. Новият мотор GP15 се оказа, че не е бърз само в една обиколка с меките гуми, а може да подържа скорост в цяло състезание. Миналата година в Остин Довициозо спечели първия си подиум за Ducati. Сега заводските машини на двата отбора – Ducati Team и Pramac Racing, ще бъдат с 22 л гориво, вместо с 24 заради трите си подима в последните два сезона.
Валентино Роси след победата си в Катар е на фокус по медиите в цял свят. Дали Доктора ще повтори успеха си в Остин? Той все още иска победи, въпреки че направи дебюта си в световиня шампионат преди 20 години. Най-доброто му класиране в Тексас обаче е 6-о място през 2013 г. Съотборникът му Хорхе Лоренсо този път ще има по-големи шансове за победа, защото шлемът му няма да му скрои номер. Най-доброто класиране на испанеца на американското трасе и 3-о място.
Завръщането на Suzuki в MotoGP бе с проблеми в Катар. Алекс Еспаргаро и Маверик Винялес не бяха толкова бързи като конкурентите си. Team Suzuki Ecstar никога не са стартирали в Остин, тъй като пистата и в календара на MotoGP, след като японския производител напусна през 2011 г.
Кал Кръчлоу от екипа CWM LCR Honda спечели битката при сателитните пилоти, като бе с 0.5 сек. пред сънародника си Брадли Смит от Monster Tech 3 Yamaha. Миналата година Кръчлоу отпадна в Остин през миналата година, но на първия старт през сезон 2013 бе 4-и. Смит пък миналата година бе 5-и със своята Yamaha. Съотборникът му Пол Еспаргаро загуби само с 1 десета от съотборника си в Катар.
Надпреварата в Тексас започва със свободните тренировки в петък от 17 ч. българско време, а на MotoGP са от 17.55 ч. и от 22.55 ч.
В събота тренировките са от 17 ч. (MotoGP от 17.55 и 21.30 ч.). Квалификациите започват с клас Moto3 в 20.35 ч., в MotoGP – Q1 от 22.10 ч. и Q2 в 22.35 ч., а Moto2 е от 23.05 ч.
В неделя Warm up сесиите започват от 16.40 ч., а състезанията са съответно на Moto3 от 19 ч, на Moto2 от 20.20 ч. и на MotoGP от 22 ч.

Още интересни факти преди старта в Остин
• През 2013 г. Остин стана 4-ата различна писта, домакин на мотоциклетната Гран При в Америка. Предишните 26 състезания в САЩ бяха на Дайтона – 2, Лагуна Сека – 15, Индианаполис – 7 и Остин – 2.
• Двама пилоти са на първите две места в предишните стартове в Остин – първи Маркес, втори съотборника му Педроса.
• Миналата година Марк Маркес спечели всички тренировъчни сесии, стартира от първа позиция с нов рекорд, водеше във всяка обиколка на надпреварата, направи нов рекорд в състезанието и го спечели.
• Третото място на Андреа Довициозо миналата година бе първият му подиум за Ducati.
• Най-доброто класиране на пилот на Yamaha миналата година бе 5-ото място на Бразли Смит.
• Маркес спечели миналата година в MotoGP с 4.124 сек., което е най-голямата разлика, с която е печели състезание на суха писта във висшия клас.
• Пилотите на Honda са печелили последните 10 състезания от MotoGP в САЩ. Последният, спечелил състезание, без да кара Honda е Хорхе Лоренсо – първи в Лагуна Сека през 2010 г.
• В Остин Ники Хейдън ще бъде четвъртият пилот, който ще премине границата от 200 старта във висшия клас. Ники е първият американец, който влиза в Клуб 200, където вече са Валентино Роси, Алекс Барос и Лорис Капироси.
• Миналата година в Гран При на Америкас 40-годишният Колин Едуардс обяви, че това е последният му сезон, в който се състезава.

Стефан Илиев

Няма коментари до момента.

Напишете първи коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *