Мотоциклетист търси рокерско яке и панталон с протектори. Пише за желанието в някой от форумите и получава стотици отговори, които са горе-долу от този род: „По-добре отиди направо във Велико Търново. На Самоводската чаршия търсиш Иван Сайгона…”
Той е моделиер и дизайнер на рокерите в България. Запознаваме се с Иван Лазаров – Сайгона на мотосъбора в Света гора край Велико Търново. Пристига на щанда на своята фирма „Вулкан” с Harley-Davidson Big Dog 2000 куб. см. Вече сме се впечатлили от изложените кожените якета, панталотни, елечета, ръкавици,  дисаги… Мирише приятно на чиста кожа. Впечатляваме се и от машината му.  

 

Едва ли има печен рокер в България, който да не познава Иван Сайгона. Всеки, купил си от него кожени дрехи, му е признателен. Нещо повече – после облича жена си, децата си, че даже и любовниците си. Поне така твърди съпругата на Сайгона. Иван основава фирмата си „Вулкан” през 1990 г., като основната дейност е производство на облекла и аксесоари за мотоциклетисти. През 1992 г. започва да прави и готово облекло за масовите потребители. Всеки продукт, ушит от него, се отличава с изключително високо качество, здравина, издръжливост и удобство, което е в основата на популярността на неговите изделия. Във „Вулкан” работят само с български лицеви телешки кожи, произведени специално за фирмата. Конците, които се използват, са от полиестерна коприна, металните  ципове също са с високо качество – YKK, а обковите – от Stocko и Vulcan. Подплатите също са най-доброто – коприна, вискоза и полиестер, а високотехнологичните протектори  са последния „писък на модата”.  
 

Сайгона е варненец, но става студент във Велико Търново. По соцвреме го юркат като неформал – пречи на властта, защото слуша рок музика, ходи с дълга коса, облича кожени и дънкови дрехи. И си ги шие сам. Научил се е на този занаят от дете. Шие и на приятели. Идва му отръки, а по-късно го превръща в изкуство. След основаването на „Вулкан”, лека-полека става известен в цяла България. Работата е тежка, трудоемка, защото всичко се прави на ръка. Но пък всяко изделие е яко, здраво. Най-важното – прави се от душа и сърце и според изискванията на клиента. Той сам си избира модела, казва какви и колко джобове, подплата и ципове да има, дали да висят ресни или само обков. И в ателието се захващат за работа, като всеки детайл се изпипва до перфекционизъм. Съпругата на Сайгона казва, че са обличали много дебели хора, които никъде не могат да си намерят „конфекция” от яке, панталон и елече. При тях „униформени” кожени дрехи – якета, елеци, панталони и гамаши си поръчват много мото клубове в страната. Музиканти рокаджии също ползват услугите им. Специално за рокерски сватби пък са правили бели облекла за младоженеца и за булката. Негови модели се продават из цяла Европа и дори в Русия.
 

Колко са здрави екипите на Сайгона? Хора, облечени от него, разказват, че с якета на „Вулкан” изкарват по 10-15, че даже и 20 години. Случвало се е моторист с яке или панталон на Сайгона да падне, влачи се по асфалта и след катастрофата по якето има едва забележими драскотини. Няма скъсано, няма разпрано. А ако някой екип се повреди, то в ателието може веднага да се ремонтира.
Истинският рокер или моторджия си взима хубаво яке, за да му е мирна главата, да му пази ръцете, рамената, кръста и колената. Едно такова яке издържа живот време, предава се дори и по наследство.
Докато бяхме на щанда, дойде човек да си избира дисаги за чопъра. Иван го посъветва да си докара мотора или да вземе дисагите, за да ги измери, дали ще станат на машината. Ако машината е тук, той може да препоръча на клиента най-подходящите аксесоари и да го оборудва „от-до”. Причината е, че всеки мотоциклет си има особености за размерите и за закрепването на дисагите. А и собствен дух, който трябва да се уважава.
Иван Сайгона и семейството му, задено с машината и щанда му, могат да се видят на почти всеки мотосъбор. Идват не толкова заради бизнеса, колкото за емоцията, страстта към моторите и към купоните. Неслучайно Сайгона е и един от основателите на великотърновския клуб „Bad Company”.
 

Ст. Илиев
Moto Club
 

Moto Club

Няма коментари до момента.

Напишете първи коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *