Honda представи скутера Forza 300 за 2018 г. Honda представи скутера Forza 300 за 2018 г.

Името Forza отдавна е символ на мощна сила в двуколесната линия и по специално при скутерите на Honda. Историята на този средноразмерен скутер започва от 2000 г., като още първия модел задава шаблона – лесен за управление, с много място за съхранение на вещи и иновативна комбинирана спирачна система. Той беше добре приет в цяла Европа, където собствениците му намериха своето многофункционално и полезно превозно средство във всеки аспект от ежедневието.
Не прави изключение и Forza 300 за 2018 г. Скутерът бе представен наскоро и има свеж, спортен нов външен вид и много по-плътни, по-остри размери от предишния дизайн. Междуосието и дължината му са намалени, но пък скутера и с по-голяма височина на седалката за по-добра видимост. Чисто новото шаси на новия Forza 300 сваля 12 кг от теглото и сега то е 182 кг. Основата му е тръбна стоманена рама съкращава междуосието с 35 мм – 1510 мм. Радиаторът и акумулаторът са разположени между резервоара за гориво и така центъра на тежестта става по-нисък.

2018 Honda Forza 300

2018 Honda Forza 300

В сравнение с предишния модел, скутерът е с 25 мм по-къс, с дължина 2140 мм. Височината на седалката е повдигната с 62 мм – до 780 мм, а позицията за каране е естествено изправена, което спомага за отлична видимост на всички места. Ширината на кормилото е 755 мм – с 2 мм по-тясно от предишния модел – с предна ширина 580 мм и широчина на огледалата 860 мм – компактни размери, за да се улесни прокарването на улиците по трасето.
С новото задно колело с по-голям диаметър, олекотяването с 12 кг, ревизираното шаси и преработената рамка, се повишават ускорението, максималната скорост и горивната ефективност на новия Forza 300.
Forza 300 е със 279-кубиков двигател SOHC с течно охлаждане и електронно впръскване на гориво. Агрегатът с 4 клапана на цилиндъра е като на легендарния скутер SH300i и има мощностни характеристики, настроени да достави достатъчно въртящ момент при ниски, средни и високи обороти – плюс отлична икономия на гориво. Диаметърът и ходът на буталото са 72 мм x 68.5 мм, а компресията и 10.5:1. Мощността на двигателя е 18.5 кВт при 7000 об/мин., и въртящ момент от 27.2 Нм при 5750 об/мин. Разстоянието от 0 до 200 м скутерът изминава за 11.1 сек., а максималната му скорост е 129 км/ч., което е с 0.3 сек. и 2 км/ч. по-добро постижение от предишния модел. В същото време разходът на гориво е намален и с 1 литър може да се измине 31 км. Резервоарът събира 11,5 л и дава възможност на пробег от над 370 км.
Здравите телескопични вилки от 33 мм са съчетани с двойни задни амортисьори – регулируеми чрез 7-степенно натоварване на пружините – работещи с 1 елемент от алуминиево рамо. Новото регулируемо електрическо ветрово стъкло осигурява максимална защита от вятър при скорост или максимална свобода на движение извън града. Системата Honda Selectable Torque Control (HSTC) е с бутон, който с който може да бъде включен и изключен от лявата ръкохватка. Ревизираните инструменти осигуряват допълнителна информация по цифров път, в подкрепа на аналоговите клавиши и всички светодиоди. Системата Smart Key предлага контрол на опционалната 45-литрова кутия.

Стефан Илиев

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *