Harley-Davidson и едноцилиндровият двигател Harley-Davidson и едноцилиндровият двигател
Harley-Davidson продължават да отбелязват своята 115-годишнина, като разлистват пожълтелите страници на историята на компанията. А от тази излизат интересни факти, които ни предоставят от... Harley-Davidson и едноцилиндровият двигател

Harley-Davidson продължават да отбелязват своята 115-годишнина, като разлистват пожълтелите страници на историята на компанията. А от тази излизат интересни факти, които ни предоставят от фирмата.

Ето още един интересен факт за Harley-Davidson. Всички знаят, че компанията от Милуоки е известна със своите големи V-образни двуцилиндрови двигатели вече повече от век. Но историята говори друго. За да може днес да се наслаждаваме на плътния глас на деветото поколение Big Twin на Harley, Milwaukee-Eight, чиято снимка пускаме за сравнение, е трябвало някой или нещо да постави началото малко преди това.

MY17 Web Imagery. INTERNATIONAL ONLY

MY17 Web Imagery. INTERNATIONAL ONLY

Въпросното нещо е бил един малък, едноцилиндров двигател, който сбъдва голямата мечта на Уилям Харли и Артър Дейвидсън и през 1903 г. да представят първия си сериен мотоциклет с него. Моделът се продава от първия дилър на марката на име Чарлз Ланг. Той отваря представителството в Чикаго през 1904 г., от което излизат първите три мотоциклета с марка Harley-Davidson.

Едноцилиндровия двигател е с вакуумно задвижван всмукателен клапан и предаване чрез кожен ремък. Той се ползва за мотоциклетите до 1909 г., когато на пазара идва V-образният, но се произвежда до 1918 г. на платформата F-Head. След това има кратко завръщане през 1926 г. в „А” и „В” сериите мотоциклети и предхожда Flathead конфигурацията, три години преди Harley да започнат да произвеждат V-Twin Flathead. В серия „B” се появяват горни клапани. Това е цели 10 години преди легендарните Knucklehead V-Twin. През 1948 г. в олекотените серии “S” Harley решават отново да заложат на едноцилиндровия модел и финално го виждаме през 1978 г., когато от поточната линия слиза последният SX 250.

Днес, десетки двигатели по-късно, Harley-Davidson не спират да развиват технологиите си, но за да има развитие, нещо e било в началото. За Harley това е едноцилиндровият двигател.

Стефан Илиев

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *