Фариа и Бареда Борт извън битката за победата в Дакар Фариа и Бареда Борт извън битката за победата в Дакар

Двама от претендентите за победата в рали Дакар – Хоан Бареда Борт и Рубен Фариа отпаднаха от битката за първото място след 6-ия етап от надпреварата от Ююни и обратно с дължина 542 км. Заради механични проблеми Борт загуби страшно много време и се срина до 71-о място в общото класиране, на близо 5 часа от първия. Фариа пък отпадна от състезанието, след като падна и получи фрактура на китката си.

Тоби Прайс с КТМ (на снимката) бе най-бърз в етапа, преодолявайки дистанцията за 5.51:48 часа. След него на малко повече от минута се наредиха Матиас Валкнер с Ред Бул КТМ и Паоло Гончалвес с Хонда. Последният запази лидерството в общото подреждане, но е само на 35 сек пред Прайс. Валкнер излезе 3-и (+2:50 мин), а 4-и е завършилият 4-и и в етапа Стефан Швитко с КТМ.

При автомобилите Стефан Петерханзел с Пежо 2008 DKR излезе начело в общото класиране, след като спечели 6-ия етап. В същото време досегашният лидер Себастиен Льоб също от екипа на Пежо имаше лош късмет и остана 4-и в отсечката. Деветкратният шампион в WRC спука гума, а освен това получи и повреда в електрониката, който му костваха загубата на около 8 минути.

Така Льоб изостана на 27 сек от Петерханзел в генералното класиране, но с оглед на проблемите загубеното време не е много. Втори в етапа се нареди друг пилот на френския тим – Карлос Сайнц, който беше по-бавен от първия само със 17 сек. Трети изненадващо се нареди Йазеед Аларажи от Саудитска Арабия с Тойота Хайлукс. В генералното класиране Сайнц е 3-и, на 5:55 мин от Стефан. 4-и е миналогодишният победител Насър Ал-Атия с Мини от тима на X-Raid, който е на 15 мин от водача.

При ATV-ата етапът се превърна в триумф на братята Патронели с машини Ямаха. Легендите в този клас се наредиха първи и втори, като победата бе за Маркос пред Алехандро. В общото класиране двамата също са първи и втори, но там напред е Алехандро с аванс от 2:48 мин. Трети е руснакът Сергей Карякин с Ямаха.

Асен Стоянов

Няма коментари до момента.

Напишете първи коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *