Ducati подтвърдиха, че правят мотор с двигател V4 Ducati подтвърдиха, че правят мотор с двигател V4

Ducati 1299 Panigale ще бъде сменен през 2018 г. в моделната гама на производителя от Борго Панигале. На негово място ще дойде супербайк с 1000-кубиков мотор V4, който бе построен на базата на опита с машината Desmosedici, който се прави за шампионата в сериите MotoGP.

Тази информация бе потвърдена от шефа на Ducati Клаудио Доменикали. Той каза: „Работата над разработката на двигателя в MotoGP е изключително важна. Сега имаме мотор, който е изключително надежден, много лек, компактен и има редици интересни технологични решения. Ние сериозно обмисляме да предоставим подобен на него на нашите клиенти, тъй като е шедьовър на инженерната мисъл.“

Доменикали каза, че моторът ще стане масов модел, а не лимитирано издание като старата реплика GP – Desmosedici RR. Той потвърди, че моторът може да бъде използван и в WSBK, което означава, че цената му ще падне много под 40 000 евро, колкото струва машината за супербайк. Босът не спомена никакви конкретни дати, но е ясно, че Ducati сега работи над смяната на 1299 Panigale.

Това е единственият модел в гамата на Ducati за 2017 г., който не отговаря на стандарта за вредни емисии Euro4. За да продължи да се продава тозци модел в Европа, производителят трябва да се възползва от клаузата „довърщшване на серията“, която подволява за известно време да се продават ограничени бройки от модел, който не отговаря на екостандартите, но е произведен, а след това да бъде заменен с друг.  Тъй като споменатото правило е валидно да края на 2018 г., то се предполага, че смяната ще стане през тъкмо догодина.

Дори новият V4 да стане топ Супербайк на Ducati, това не значи, че в Борго Панигале ще се оттеглят от V-Twin. Другите модели – Monster, Multistrada, Supersport, Hypermotard и дори 959 Panigale, ще запазят двуцилиндровите си мотори. Предполага се, че както сега моторът в MotoGP има алуминиева решетъчна рама, серийната версия ще запази структурата на монокока в традиционния стил Panigale. Ще има малка алуминиева секция, прикрепена към горната част на двигателя. Участието на новия V4 в серията WSBK ще даде възможност на Ducati да се възползва от предимството на своите технологии от MotoGP и да увеличи шансовете си за победа. Ducati не са печелили титла в WSBK от 2011 г. с Карлос Чека и мотора 1098R. До тогава марката стабилно печелеше титли от основаването на сериите през 1988 г. Титлата при конструкторите в WSBK зпрез 2011 г. е 15-а в този шампионат, а първата, спечелена от Ducati е през 1991 г. с модела 888.

 

Стефан Илиев

Няма коментари до момента.

Напишете първи коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *