CRF450L: Машина за всички пътища CRF450L: Машина за всички пътища
От януари 2019 започва производството на  CRF450L: дългоочакван модел, създаден да допълниOn/Offгамата на Honda. Разработен на базата на CRF450R, този многоцелеви мотоциклет с лекота... CRF450L: Машина за всички пътища

От януари 2019 започва производството на  CRF450L: дългоочакван модел, създаден да допълниOn/Offгамата на Honda. Разработен на базата на CRF450R, този многоцелеви мотоциклет с лекота преодолява тежките офроуд терени, но подлежи на регистрация. Достатъчно удобен за движение в натоварения градски трафик, по романтичните планински пътища, стабилен и комфортен и на магистрала.

Добре познатите dual-purpose мотоциклети трябва да отговарят на много условия: за безпроблемната off-road експлоатация трябва да бъдат леки, с висококачествено окачване, лесно управление, изключително здрави и надеждни.

Двигателят трябва да е мощен, с висок въртящ момент в целия работен диапазон, а сцеплението: перфектно, независимо от терена. За безпроблемното движение в градския трафик мотоциклетът трябва да е компактен и маневрен, с добро ускорение и плавно управление. Трябва и да пали лесно, и да е с удължени междусервизни интервали.

Разбира се, CRF450Lразполага и с фар, с подсвет на регистрационната табела, стоп-светлини и мигачи: LED, гарантиращи с над 30% по-добра осветеност от всички преки и непреки конкуренти! Иновативният и удобен дисплей предоставя цялата необходима информация.

Инженерите от развойния отдел на Honda са успели да създадат съвършения многоцелеви мотоциклет: перфектната състезателна машина, разработена на базата на безупречния CRF450R, но и адаптирана за пътната мрежа – но без това да се отрази на параметрите на модела.

Основната идея на проекта е възможността за използване на мотоциклета в изключително широк диапазон: от магистралата през града до калните планински пътеки и каменните сипеи. CRF450L покрива всички изисквания на EURO4. Това си е един наистина CRF450R, но малко по-тих, с абсолютноновгазоизпускателентракт, с ламбда сензори. Степента на сгъстяване е леко намалена, а масата на коляновия вал увеличена за постигане на по-висока стабилност. Скоростната кутия е 6-степенна за постигане на по-плавно управление.

Спойлерите са свалени директно от CRF450R, имаLEDсветлини и увеличен горивен резервоар от титан.

 

Основни характеристики:

  • Въпреки че е разработен изцяло на базата на CRF450R, първият по-сериозен сервизен интервал е на 32 000 км.
  • EURO4, с електрическистартер
  • По-тежкият колянов вал осигурява по-голяма устойчивост и по-добро сцепление на задната гума. Това води до по-голяма сигурност при управлението в тежки пътни условия
  • 6-степенна скоростна кутия

 

Масата на коляновия вал е увеличена, което води до 13% повече инерционност, подобрен въртящ момент, и по-лесно управление. Иновациите са в ревизираното управление на клапаните, плавното управление на мощността и въртящия момент, 6-степенната скоростна кутия, и допълнителните капаци на двигателите за постигане на по-ниски нива на шума.

Подобреният стартер-генератор ACG осигурява необходимото захранване LED светлините, и зареждането на акумулаторната батерия дори и при продължителна работа на двигателя на ниски обороти.

Диаметърът и хода на буталото са същите като на CRF450R: 96мм x 62.1мм. Но буталните пръстени вече не са 2, а 3, което удължава живота на двигателя. Степента на сгъстяване е 12.0:1 (при 13.5:1 за CRF450R). Преработената кутия на въздушния филтър осигурява достатъчно въздух за PGM-FIдвигателя, а ламбдасензорите и преработеният ауспух минимизират количествата вредни отработени газове.

Четириклапановият Unicam двигател е със 7,7-милиметрови смукателни, и 6,7-милиметрови изпускателни клапани. Диаметърът на клапата е 38мм. Ъгълът на смукателните клапани е 9°, а на изпускателните: 10.5°.Съединителят е със с 7 фрикционни диска, максималната мощност на двигателя – 18,4кВт, а максимумът на въртящия момент – 32Нм.

 

Техническа спецификация

Двигател Едноцилиндров, четиритактов, четириклапанов, uni-cam
Работенобем 449cc
Диаметър и ход на буталото 96.0mm x 62.1mm
Степен на сгъстяване 12.0:1
Горивнасистема PGM-FI програмируем горивен инжекцион
Резервоаргориво 7.6 литра
Запалване ЦифровоCDI
Стартер Електрически
Съединител Мокър, многодисков
Крайнапредавка Верига
Рама Алуминиева, двойнотръбна
Габарити (L´W´H) 2,280mm x 825mm x 1,260mm
Междуосие 1500mm
Кастъръгъл 28.5°
Ход 122mm
Височина на седалката 940mm
Клиърънс 315mm
Тегло 130.8kg
Предноокачване 49mm Showa стоманена USD вилка
Задноокачване Showa единична,  Honda Pro-Link
Преднаджанта Алуминиева, съсспици
Заднаджанта Алуминиева, съсспици
Преднагума 80/100-21
Заднагума 120/80-18
Спирачки Дискови

Асен Стоянов

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *