Четири нови ATV-та от Honda Четири нови ATV-та от Honda

Отдавна сме свикнали с ATV-ата по гори и полета, на плажа или където има пресечен терен. Сега от Honda представят четири нови машини с различен обем на двигателя, произведени в САЩ или по-точно в Тимонсвил, Южна Каролина. Това са TRX 250 FourTrax Recon, TRX 680 FourTrax Rincon, TRX 500 4×4 Rubicon и FourTrax  Rancher.

111_TRX250 TE +втВмтАЬ Lifestyle 1

Най-малкият е TRX 250 FourTrax Recon, който се наложи като бестселър още при представянето си на световните пазари. Двигателят му е с обем 229 куб. см OHV с въздушно охлаждане, диаметър и ход на буталото 68.5 x 62.2 мм и степен на сгъстяване 9.2:1, който има висок въртящ момент. Моторът, в комбинация със здравото и надеждно окачване, а също и висока маневреност Recon става незаменим партньор в забавленията и в бита. Моделът е със задвижване на двете колела  2WD и става за фермери, които да го използват на по-лек терен.  Има възможност за избор между механично и ел. превключване на предавките. Запалването е електронно, с ограничител на оборотите. При ESP версията превключването на предавките става бързо и лесно с натискане на бутони.

Двигателят е монтиран надлъжно и предаването става на задните колела с 5-степенна трансмисия с реверс и автоматичен съединител. Ауспуховата система е от неръждаема стомана, с допълнителен искрогасител за по-дълъг живот, и за по-тиха работа на двигателя. Компактните размери на Recon позволяват по-добра маневреност и лесно управление, правейки го изключително удобен дори и за ездачи без сериозен опит. Уникалните, специално разработени стъпенки не допускат приплъзване на краката дори и при много кал. Ергономичната седалка е изключително удобна и комфортна, независимо от габаритите на водача. Предното и задното багажно са с товароносимост съответно 15 и 30 кг.

157_TRX420 FM2 4wd тАУ Lifestyle 3

Все пак, каквото и да говорим, най-впечатляващият модел от ATV гамата на Honda е TRX 680 FourTrax Rincon. Той е с мощен и надежден 675-кубиков едноцилиндров двигател, OHV, надлъжно разположен диаметър и ход на буталото 102 x 80.6.5 мм, независимо окачване, електронен горивен инжекцион, автоматична трансмисия с хидротрансформатор, предни и задни дискови спирачки и много други екстри. Моделът е насочен към клиенти, търсещи високотехнологичен, комфортен и надежден всъдеход. Привлича купувачите със задвижването  4×4, с независимо окачване IRS и тристепенна автоматична трансмисия с електрическо превключване на скоростите. Независимото задно окачване на Honda (IRS) с двойна ключица за намаляване на теглото. Задната ключица е с олекотени метални втулки вместо конвенционалните шарнири, като се осигурява оптимална геометрия на задното окачване при преминаване през неравности. Двигателят е надлъжно разположен, и е директно свързан с предните и задни колела за максимална ефективност и минимизиране на загубите от триене. Автоматичната 3-степенна скоростна кутия на Honda е с хидравличен конвертор на въртящия момент и троен хидравличен съединител. Електронният модул за контрол (ECM) контролира подаването на газта, оборотите на двигателя, скоростта на движение, на коя предавка е, температура на двигателя и статус на спирачната система. Системата TraxLok 2WD/4WD превключва предаването на 4WD за тежък терен, и на 2WD за равен път. Електрическото превключване на скоростите (ESP) гарантира бързата и лесна смяна на предавката само с един бутон.

trex500_camouflage_0

Третият модел е по-стандартен – TRX 500 4×4 Rubicon, но в три версии. Гамата на Four Trax Foreman Rubicon  включва стандартния 4×4, вариант с електрическо превключване на скоростите (ESP) и стилната версия на Deluxe. И трите модела на Rubicon са агресивни и мощни, и при тях са използвани най-съвременните високи технологии. С независимо задно окачване (IRS), мощен 500-кубиков двигател и автоматична скоростна кутия с два съединителя (DCT). Моделът е насочен към клиенти, търсещи високотехнологичен, комфортен и надежден всъдеход. Автоматична трансмисия с два съединителя (DCT), с избор на режими, позволява по-умерен или по-агресивен стил на управление.

Двигателят е 4-тактов, с обем 475 куб. см, в течно охлаждане OHV, едноцилиндров, надлъжно разположен. Диаметърът и ходът на буталото са 92 x 71.5 мм, а компресията 9.5:1. Благодарение на горноразположения разпределитен вал и полусух картер  е постигната максимална компактност и голям клирънс. Програмируемият горивен инжекцион на Honda (PGM-FI)  осигурява отлична работа на двигателя, нисък разход и дълъг живот. Системата на Honda TraxLok  предлага избор на следните режими с бутон: 2WD, 4WD и 4WD с блокиран диференциал за максимално сцепление. TraxLok Speed Override се включва когато предния диференциал е блокиран, с което се увеличават оборотите на колелата, и се облекчава “измъкването” от дълбока кал, сняг и др. тежки условия.

418_TRX680 Rincon AT тАУ Lifestyle 4

Новият FourTrax  Rancher  е с независимо задно окачване, автоматична скоростна кутия с два съединителя (DCT), и опция с електрически сервоусилвател на кормилото (EPS). Моделът е за клиенти, търсещи високотехнологичен, комфортен и надежден всъдеход, 4×4, с автоматична DCT и  независимо задно окачване IRS, и възможност за опция електрическото превключване на скоростите  (ESP). Автоматичната скоростна кутия с два съединителя (DCT) сама избира оптималната предавка (по-агресивна или умерена), в зависимост от комбинацията от скоростта на ATV-то, подадената газ, и оборотите на двигателя.  Въпреки автоматично избрания режим водачите могат да използват системата ESP на Honda за бързо и лесно превключване. 5-степенната трансмисия e с реверс, която е с първа предавка с изключително ниско предавателно отношение, необходимо за теглене на товари през тежки терени. Системата Honda TraxLok 2WD/4WD предлага два режима: 2WD и 4WD с TraxLok.

Надлъжно разположеният едноцилиндров четиритактов двигател с обем 420 куб. см OHV е надлъжно разположен. Диаметърът и ходът на буталото са 86.5 x 71.5 мм. Моторът осигурява предаването на въртящия момент директно към предните и задните колела, минимизирайки загубите от триене, като осигурява максимална ефективност. Предните и задните амортисьори са с възможност за предварителна настройка, за да се да се оптимизира окачването в зависимост от пътната настилка и натоварването на всъдехода. Опцията за серво на кормилото (EPS) облекчава управлението при трудни терени, а независимото задно окачване (IRS) увеличава с 5,6 см. хода в сравнение с предишния модел. Ергономичната седалка е изключително удобна и комфортна, независимо от габаритите и стойката на водача. Предимство е и усиленият теглич, който позволява TRX да тегли ремарке с тегло до 410 кг.

Стефан Илиев

Няма коментари до момента.

Напишете първи коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *