BMW Motorrad представи новият HP4 RACE BMW Motorrad представи новият HP4 RACE

Преди няколко дни обявихме, че BMW Motorrad ще представи нов мотоциклет. Сега това вече стана факт. Компанията представи новият HP4 RACE. Това е състезателна машина, построена на базата на карбоновата концепция, показана по време на изложението EICMA в Милано в края на миналата година. Новият HP4 RACE ще бъде произведен в лимитирана сиря от 750 броя.
BMW HP4 RACE е идентичен със заводските състезателни мотоциклети на марката. Има и някои различия, които са в окачването, заради карбоновата рама. Машината тежи едва 171 кг и то зареден с гориво. Това значи, че HP4 RACE е по-лек от състезателните машини в WSBK и незначително по-тежък от заводските мотори в MotoGP. С премиерата на HP4 RACE, BMW Motorrad е първият мотоциклетен производител, който предлага мотор с изцяло карбонова основна рама, тежаща едва 7.8 кг. Колелата са изработени от високотехнологичния композит и са с близо 30% по-леки в сравнение с алуминиевите джанти.
Двигателят е с максималната мощност е 215 к.с. при 13 900 об/мин, а максималният въртящ момент е 120 Нм при 10 000 об/мин. Границата на максималните обороти е по-висока от тази на двигателя на S 1000 RR – от 14 200 на 14 500 об/мин. HP4 RACE e монтирана 6-степенна скоростна кутия.
P90254462_lowRes_bmw-hp4-race-04-2017
Окачването и спирачките отговаря на най-високите състезателни изисквания. Обърната вилка FGR 300 и задният амортисьор TTX 36 GP се доставят от Öhlins, като идентични части се използват в WSBK и в MotoGP. Използвани са два спирачни апарата моноблок Brembo GP4 PR. Подобни се ползват в световния шампионат на Супербайк. Заедно със стоманените, дебели 6.75 мм „Т“-тип състезателни дискове с диаметър 320 мм, мотоциклетът гарантира феноменална спирачна сила.

P90254456_lowRes_bmw-hp4-race-04-2017
Новото BMW HP4 RACE идва с богат набор електронни модули и асистиращи системи, както и с олекотена и оптимизирана за състезания електрическа система. Налично е изобилие от информация на 2D таблото чрез преносима памет (2D logger). Моторът се адаптира перфектно към различни пистови конфигурации и пътни настилки със системите Динамичен контрол на сцеплението (DTC), Engine Brake EBR и Wheelie Control. Те подлежат на индивидуално програмиране за всяка предавка според предпочитанията на моториста, предлагайки оптимално оползотворяване на сериозния динамичен потенциал на HP4 RACE. Други електронни характеристики са Pit Lane Limiter за следене ограниченията на скоростта в зоната на боксовете, както и Launch Control за оптимални стартове при състезания.
Карбоновите елементи, капакът на всмукателния заглушител и „гърбицата“ на седалката на новото HP4 RACE включват цветовете на BMW HP Motorsport. Полираният на ръка и запечатан с прозрачен лак резервоар допълнително подчертава качествения състезателен вид на мотора.

Стефан Илиев

Няма коментари до момента.

Напишете първи коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *