Българското ателие Thracian – CustomBikes направи Primo от Honda CB750 Българското ателие Thracian – CustomBikes направи Primo от Honda CB750

Кой казва, че в България няма къстъм майстори! Има и то какви! Вижте последното творение Primo на Thracian – CustomBikes, което наистина е уникално.

Thracian – CustomBikes (TCB) е ателие за мотори, чиято основна цел е създаването на машини без компромиси. Това означава, че всеки мотоциклет, излязъл от варненската работилница, е получил толкова внимание, колкото е необходимо. Без значение от времето, без значение от усилията. Че всеки компонент е педантично премислен и че нищо по мотоциклета не е направено така, че Миро и Пламен да кажат в последствие „Можеше и по-добре“.

Това е първият мотоциклет на Мирослав Вълков и Пламен Николов, под марката Thracian-CustomBikes, откъдето идва и името на проекта Primo. Стартовата Honda CB750 от 1983 г. е закупена от Германия в перфектно техническо състояние, след което е разглобена на съставните си части. „Буквално пръснахме мотора,“ казва Пламен. „Всичко беше наред, но искахме да се убедим в това, като междувременно направихме и основен ремонт на двигателя. Не че имаше нужда, но искахме да сме сигурни“. Всяка гайка, шайба, болт и уплътнение, което се е нуждаело от смяна е сменено, както и разбира се окабеляването.

Thracian Custom Bikes запазват вида на оригиналната рама, но модифицират задната спомагателна, като леко издължават мотоциклета. Вилката също е заводската, но с изцяло нови вътрешности, поръчани от Honda. TCB леко я спускат, като задните амортисьори също идват от Япония, а тройниците фрезоват от алуминиева сплав, по техен проект. Визията на горната корона е минималистична и специално съобразена да помести ‘motoscopemini’ дигиталния уред на Motogadget. На същата марка е и електрониката, ‘m.unitblue’ модулът, който позволява на собственика да пали машината, чрез мобилния си телефон. Мигачите също приличат на изделия на немската фирма, но не са. Те са дело на Thracian-CustomBikes.

„Щеше да ни бъде по-лесно да ги купим, но решихме, да си ги направим сами,“ казва Пламен. „Това е и нашата идея. Не е толкова трудно да събереш мотор с части от интернет. Ние обаче искаме да произвеждаме възможно най-много компоненти сами“.

Именно това отличава Primo от други подобни проекти.

Фарът е LED, а колелата и спирачната система сa с произход Aprilia. TCB изработват сами също изпускателната система от неръждаема стомана, както и корпуса на въздушния филтър. Акумулаторът скриват в кутия под седалката, като същата е съшита от висококачествена кожа. Thracian-CustomBikes са направили и вариант в бордо, като бъдещият собственик ще получи и допълнителната седалка заедно с Primo.

Особено впечатляващо е решението за декориране на резервоара. Сам по себе си, той е стандартният на CB750, като ThracianCustomBikes са нанесли многократно надписа ‘Honda’, с холограмен ефект.

„Свалихме около 25 килограма, окачването е доста способно, така че ви уверявам, че машината се движи доста приятно. Карахме мотора около 100-тина километра, за да сме сигурни, че всичко работи както трябва. Проектът ни е отне над 600 часа работа.“ добавя Пламен.

Стефан Илиев

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *