24 часа на Льо Ман: Победа за F.C.C TSR Honda France, Мартин Чой 33-и 24 часа на Льо Ман: Победа за F.C.C TSR Honda France, Мартин Чой 33-и
Екипът на F.C.C. TSR Honda France спечели 40-ото състезание по мотоциклетизъм 24 часа на Льо Ман. Надпреварата е втори кръг от световния шампионат за... 24 часа на Льо Ман: Победа за F.C.C TSR Honda France, Мартин Чой 33-и

Екипът на F.C.C. TSR Honda France спечели 40-ото състезание по мотоциклетизъм 24 часа на Льо Ман. Надпреварата е втори кръг от световния шампионат за издръжливост. В нея участва най-добрият наш пистов състезател, който със своя екип Exteria Eko Racing завърши на 33-о място в общото класиране от 58 отбора и 17-ти в клас Суперщок.

Надпреварата гледаха над 76 000 зрители. Мотоциклетът Honda с №5 на F.C.C. TSR Honda France, каран от Джош Хук, Фреди Форе и Ален Тешер спечели победата, като за 24 часа направи 843 обиколки по пистата „Бугати“ с дължина 4,185 км. По време на състезанието атмосферните условия бяха летни. Honda спечели трофея за 12-и път. Той бе представен от първият победител в надпреварата Жан-Клод Шемарен. След това той бе въведен в изцяло новата Зала на славата, в която влизат пилоти, мениджъри на тимове и известни личности, които са допринесли за историята на мотоциклетното състезание 24 часа на Льо Ман.

Пет големи производителя се бориха за победата в надпреварата – Kawasaki, Yamaha, Suzuki и BMW, но най-силният тим  мотоциклет на пистата бе Honda. Така производителят, спечелил първото състезание 24 часа на Льо Ман се връща у дома с трофея на 40-то издание.

42323-d08ece4f6e92f7a69b130f7177873034

В това издание  на надпреварата отново имаше българско присъствие. В отбора Exteria Eko Racing бяха Мартин Чой, и двамата чехи Мирослав Попов и Ладислав Шмерик. В началото на надпреварата екипът бе доста назад. Шест часа след старта  екипът бе изминал 190 обиколки и бе на 28 от лидерите. Час по-късно екипът бе 43-и и постепенно се придвижваше напред. На 17-ия час нашите пилоти бяха достигнали вече 35-о място, бяха направили 572 тура, на 57 от лидерите. Последен преди финала караше Мирослав Попов, който докара мотоциклета BMW на 33-о място, като екипът бе направи 777 обиколки и бе на 66 от победителите с Honda.

Choy_LeMans_Action

Мартин стартира първи, успя отлично да се справи с динамиката на състезанието, впоследствие и с ролята на ментор и мотиватор на младите Попов и Шмерик. Състезанието премина изключително успешно, без никакви технически проблеми, само две грешки доведоха до две закъснения от общо 45 минути – първо Попов остави мотора без бензин в последната обиколка на неговия стинт, което коства забавяне от 35 минути. Малко по-късно, около 4:00 сутринта, технически проблем в предните спирачни дискове остави мотоциклета за по-дълго в бокса, но екипът се справи отлично, като за по-малко от 10 минути смени направо джантата. От тима казаха, че ако не се бяха случили тези инциденти, класирането щеше да е около 20-то място и  топ 10 в класа. Около 8:00 ч. сутринта Мартин записваше времена почти равни на отборите от топ 5.

Honda постигна двойна победа в състезанието. За последно марката постигна първо и второ място през 1986 г., когато спечелиха Виера Кордей и Игао. Алекс Виера също е в залата на славата. Моторът с №5 от F.C.C. TSR Honda France спечели победата пред другия мотоциклет Honda, но с №111 от отбора Honda Endurance Racing, каран от Льоблан, Жимбер и Нигон, които завършиха на обиколка след победителите. Трети на подиума бе BMW с №13 на Wepol Racing by penz13.com, каран от Майкъл Лавърти, Кристиан Айдън и Даниел Уеб.

В клас Суперщок, или SST, в който се състезаваше и Мартин Чой, победата бе за 3ART-Moto Team 95 с №36 и мотоциклет Yamaha. Трофеят взе Жерар Жоливе, който е участвал в 25 от общо 40 състезания. Втори се класира Moto Ain с Yamaha №96. Първи експерименталния клас стана екипът на TTS Excent с Габриел Понс, Оливие Депорте и Джими Маико – 30-и в общото класиране.

Стефан Илиев

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *